  • 1. Data: 2003-02-10 08:46:14
    Temat: Czy zakład pracy jest powiadamiany o sprawie karnej ?
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Witam !

    Mam następujące pyatnie: Czy zakład pracy jest powiadamiany o toczącym się
    postępowaniu karnym ?

    Po pierwsze: Czy powiadamiany jest o skierowaniu aktu oskarżenia przez
    prokuratora ?

    Po drugie: Czy to sąd powiadamia po wydaniu orzeczenia w I instancji ?

    Po trzecie: Czy sąd powiadamia po uprawomocnieniu się wyroku ?

    Po czwarte: Co w takim powiadomieniu jest ? Czy cały akt
    oskarżenia/orzeczenie sądu ?

    Po piąte: Czy jeśli prokurator/sąd powiadamia zakład pracy istnieje
    jakakolwiek możliwość aby wnioskować o nie czynienie tego ?

    Po szóste: Czy zakład pracy na tej podstawie może rozwiązać umowę o pracę ?

  • 2. Data: 2003-02-10 20:47:06
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Mam następujące pyatnie: Czy zakład pracy jest powiadamiany o toczącym się
    > postępowaniu karnym ?

    Nie, ale są zawody, w których sam podejrzany musi
    powiadomić o tym pracodawcę.
    Zakład pracy może dowiedzieć się o postępowaniu
    "przy okazji" - np. będzie przeprowadzany wywiad
    środowiskowy o podejrzanym, zbierane dane o
    zatrudnieniu i dochodach, wreszcie z wezwań, które
    podejrzany (oskarżony) przedłoży jako usprawiedliwienie
    nieobecności w pracy.

    > Po szóste: Czy zakład pracy na tej podstawie może rozwiązać umowę o pracę
    ?

    Jeśli jest wymagana niekaralność - tak.

  • 3. Data: 2003-02-11 08:31:45
    Od: "k" <...@...ru>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    (ciach)

    > ?
    > Jeśli jest wymagana niekaralność - tak.

    Nic podobnego, na jakiej podstawie???
    na etapie toczącego się postępowania karnego oskarżony jest jedynie
    oskarżonym a NIE uznanym prawomocnie za winnego (skazanym) i dlatego też
    jego status jest: "NIE karany"
    Soro spełnia formalnie warunek niekaralności to dlaczego ma zostać
    zwolniony?
    Inna para kaloszy gdy oskarżony dostaje sankcję (zostaje zamknięty do
    pierdla) - wówczas zakład pracy rozwiązuje z nim po 3 miesiącach umowę o
    pracę (gdyż pracownik nie stawia się w pracy, nie świadczy pracy, etc) .
    Jeżeli kiedyś zapadnie wyrok UNIEWINNIAJĄCY wówczas (były) pracownik ma
    prawo w terminie 7 dni od daty wydania tego wyroku wystąpić do zakładu pracy
    o przywrócenie do pracy.

  • 4. Data: 2003-02-11 22:20:42
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "k" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > na etapie toczącego się postępowania karnego oskarżony jest jedynie
    > oskarżonym a NIE uznanym prawomocnie za winnego (skazanym) i dlatego też

    Moja odpowiedź jest po szóstym pytaniu H,
    we wcześniejszych było o prawomocnych
    wyrokach.

  • 5. Data: 2003-02-11 23:19:13
    Od: "H" <h...@p...fm>

    > Moja odpowiedź jest po szóstym pytaniu H,
    > we wcześniejszych było o prawomocnych
    > wyrokach.

    Dzięki za odpowiedź !

    Panowie a jak w wyniku np. wywiadu środowiskowego straciłbym pracę a nie
    doszło by do skazania mnie lub umorzono postępowanie itp. to czy
    prokuratura/policja mogła by odpowiadać w trybie pr. cywilnego za
    wyrządzenie szkody ?

  • 6. Data: 2003-02-12 21:49:48
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

> [...]
    > doszło by do skazania mnie lub umorzono postępowanie itp. to czy
    > prokuratura/policja mogła by odpowiadać w trybie pr. cywilnego za

    Wywiad środowiskowy nie jest prowadzony
    we wszystkich postępowaniach karnych
    (art. 214 kpk), a jeśli jest, to przed prawomocnym
    wyrokiem i na tym etapie raczej nie następuje
    zwolnienie z pracy, najwyżej zawieszenie
    pracownika w czynnościach.
    Od decyzji o zwolnieniu przysługuje odwołanie
    do sądu pracy lub NSA, zależnie od rodzaju
    stosunku pracy.