  • 1. Data: 2008-01-06 18:39:45
    Temat: testament
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    Witam!

    Czy to prawda, ze w Polsce pisząc testament (notarialnie) nie można
    przepisać konkretnej rzeczy dla konkretnej osoby ? Słyszałem, że testament
    określa się procentowo, albo ułamkowo :

    - np 20% majątku dla takiego i takiego albo 1/4

    Nie można natomiast zapisać np domu dla osoby X, a słonia dla osoby Z.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-01-06 19:03:58
    Temat: Re: testament
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    bulit pisze:
    > Czy to prawda, ze w Polsce pisząc testament (notarialnie) nie można
    > przepisać konkretnej rzeczy dla konkretnej osoby ?

    zasady są takie same dla każdego testamentu

    > Słyszałem, że testament
    > określa się procentowo, albo ułamkowo :
    >
    > - np 20% majątku dla takiego i takiego albo 1/4
    >
    > Nie można natomiast zapisać np domu dla osoby X, a słonia dla osoby Z.

    zapisać można, tylko że będzie to właśnie zapis (konkretnej rzeczy), a
    nie uczynienie kogoś spadkobiercą
    a i tak wszystkich czeka długie ustalanie wartości poszczególnych rzeczy
    i składu spadku, bo może jednak to są spadkobiercy (w ułamkach)

    KG

  • 3. Data: 2008-01-06 19:04:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "bulit" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - np 20% majątku dla takiego i takiego albo 1/4
    >
    > Nie można natomiast zapisać np domu dla osoby X, a słonia dla osoby Z.

    Nie prawda. Jest coś takiego jak zapis testamentowy, w którym konkretną
    rzecz zapisujesz konkretnej osobie. Udziały podaje się tylko wtedy, gdy
    zapisuje się całość spadku dla kilku osób.