  • 1. Data: 2008-01-06 18:19:17
    Temat: Zwolnienie z pracy
    Od: "brak" <b...@w...pl>

    Zostałam zwolniona z pracy za 3 miesięcznym wypowiedzeniem z przyczyn
    zakładu pracy - tak pisze w świadectwie pracy
    Czy należy mi się odprawa (zakład liczy poniżej 20 pracowników), jeżeli tak
    to jak dochodzić odprawy

  • 2. Data: 2008-01-07 20:51:09
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "brak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakładu pracy - tak pisze w świadectwie pracy
    > Czy należy mi się odprawa (zakład liczy poniżej 20 pracowników), jeżeli

    Imho nie, bo ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, dotyczy tylko
    pracodawcow zatrudniajacych *co najmniej* 20 pracowników. Jest tu tylko
    jedna watpliwosc. Mianowicie ustawa stanowi o pracodawcy, a nie o zakladzie
    pracy. Teoretycznie, pracodawca w ramach jednego przedsiebiorstwa moze miec
    kilka zakladow pracy zatrudniajacych pracownikow i wtedy po dodaniu
    wszystkich moze sie okazac, ze pracodawca zatrudnia tych wymaganych,
    conajmniej 20, pracownikow. Dlatego najlepiej bedzie jak zabierzesz
    wszystkie papiery i udasz sie najblizszego Inspektoratu PIP, po porade
    prawna (sa darmowe) i wtedy bedziesz dokladnie wiedziec na czym stoisz.