  • 1. Data: 2008-01-06 16:51:01
    Temat: sprawa sadowa o dzia spadku i oplata sadowa
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    musze napisac wniosek o dzial spadku, tak czy siak zostanie on
    zlozony. sprawa spadkowa juz sie odbyla, sad jakos tak rozdzielil
    spadek na udzialy - roboczo ustalmy ze spadkowiebrcow jest 3, ale sa
    oni wybitnie niezgodni (jets ich wiecej, ale czesc bez problemow sie
    dogaduje, ale dwoch uwaza, ze to im sie nalezy wszystko)
    . sam nie wiem jak mam zrobic podzial nieruchomosci we wniosku, wiec
    chyba jakos ten temat sprobuje ominac - niech sad na rozprawie sie z
    tym meczy - z mojego punktu widzenia rownie dobrze moze sprzedac
    calosc i rozdzielic pieniadze.

    pozostaje kwestia wniesienia oplaty sadowej za sprawe o dzial spadku:
    1. keidys wynosila ona 1,6% a teraz tez wynosi tyle samo?
    2. zeby wogole sprawa ruszyla, majac na uwage totalna niezgodnosc 2
    spadkowiebrcow, chyba musze sam wylozyc cala oplate sadowa (a bedzie
    tego pare kpln) - jak pozniej mam odzyskac te czesci oplaty sadowej,
    ktore powinni wniesc pozostali spadkobiercy? moge zaplacic swoja czesc
    oplatay a sad sciagnie od reszty ich czesci? czy tez musze zaplacic
    calosc, a sad nakaze reszcie zwrocic odpowiednie czesci mnie? mam
    domagac sie zwrotu tych czesci oplaty z masy spadkowej?
    sa wogole jakies ulgi dla emerytow czy ludzi starszych (nie jestem
    spadkobierca "wprost" po prostu musze zrobic rto za moja mame).

    jak wogole ugryzc ten temat i co napisac na ten temat we wniosku o
    dzial spadku?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2008-01-06 19:03:33
    Temat: Re: sprawa sadowa o dzia spadku i oplata sadowa
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cyb pisze:
    > pozostaje kwestia wniesienia oplaty sadowej za sprawe o dzial spadku:
    > 1. keidys wynosila ona 1,6% a teraz tez wynosi tyle samo?

    do 1000 zł, opłata stała a wysokość w zależności od stopnia
    skomplikowania postępowania

    KG

  • 3. Data: 2008-01-06 19:04:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 06 Jan 2008 20:03:33 +0100, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    >do 1000 zł, opłata stała a wysokość w zależności od stopnia
    >skomplikowania postępowania

    ana podstawie czego oceniaja stopien skomplikowania ???

    no i jak to ugryzc, zeby wszyscy po rowno pokryli koszty sadowe?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2008-01-08 20:22:24
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cyb pisze:
    > ana podstawie czego oceniaja stopien skomplikowania ???

    zgodny wniosek, postępowanie połączone ze zniesieniem współwłasności

    > no i jak to ugryzc, zeby wszyscy po rowno pokryli koszty sadowe?

    teraz się nie da, w orzeczeniu kończącym sąd może (ale nie musi) tak
    rozstrzygnąć

    KG