  • 1. Data: 2002-02-16 22:08:33
    Temat: Umowa o dzieło (program komputerowy)
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Witam!!!

    Napisałem program na umowę o dzieło. Kto będzie miał majątkowe prawa
    autorskie do programu, ja czy Zleceniodawca?
    Czy można w tej umowie (zakładając, że jeszcze nie została sporządzona)
    umieścić zapis, że majątkowe prawa autorskie zostają przy mnie?
    Nie posiadam firmy - dlatego musi być umowa o dzieło, a ja chciałbym kiedyś,
    komu innemu sprzedać ten program.

  • 2. Data: 2002-02-17 09:00:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło (program komputerowy)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 16 Feb 2002, Jarosław Supernak wrote:

    > Napisałem program na umowę o dzieło. Kto będzie miał majątkowe prawa
    > autorskie do programu, ja czy Zleceniodawca?

    Ty (BTW zleceniodawca jest przy zleceniu, przy dziele jest zamawiający).

    > Czy można w tej umowie (zakładając, że jeszcze nie została sporządzona)
    > umieścić zapis, że majątkowe prawa autorskie zostają przy mnie?

    Nie potrzeba, bo takie jest domyślne postanowienie ustawy - ten kto
    program stworzył, posiada MPA, chyba że przepisy szczególne stanowią
    inaczej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-17 10:56:41
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    >
    > Nie potrzeba, bo takie jest domyślne postanowienie ustawy - ten kto
    > program stworzył, posiada MPA, chyba że przepisy szczególne stanowią

    W takim razie mogę program sprzedać komu innemu? Dobrze myślę?

  • 4. Data: 2002-02-17 11:47:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 17 Feb 2002, Jarosław Supernak wrote:

    > W takim razie mogę program sprzedać komu innemu? Dobrze myślę?

    O ile nie zwiążesz się licencją wyłączną to tak.

  • 5. Data: 2002-02-17 12:07:49
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > O ile nie zwiążesz się licencją wyłączną to tak.

    Czy to znaczy, że pomimo umowy o dzieło, mogę napisać umowę licencyjną w
    której zaznaczę pewne ograniczenia co do wykorzystania programu?
    A jak to wszystko wygląda w świetle podatków (za program np. 2000 brutto,
    jakie są koszty uzyskania, bo z umowy o dzieło to chyba 50%)?

  • 6. Data: 2002-02-17 13:43:00
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    > Czy to znaczy, że pomimo umowy o dzieło, mogę napisać umowę licencyjną w
    > której zaznaczę pewne ograniczenia co do wykorzystania programu?

    Nie ma powodu żeby nie zawrzeć dwóch umów dotyczących jednego dzieła :)

    > A jak to wszystko wygląda w świetle podatków (za program np. 2000 brutto,
    > jakie są koszty uzyskania, bo z umowy o dzieło to chyba 50%)?

    FUT na pl.soc.prawo.podatki.

  • 7. Data: 2002-02-18 22:01:39
    Od: "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl>

    Witam,

    > O ile nie zwiążesz się licencją wyłączną to tak.

    W takim razie jaka jest różnica pomiędzy umową o dzieło a sprzedażą
    licencji?
    I co będzie przedmiotem umowy o dzieło?
    Temat interesuje mnie osobiście.

    Pozdrawiam,
    Marcin Jaskólski

  • 8. Data: 2002-02-19 00:35:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Marcin Jaskólski wrote:

    >+ Witam,
    [...]
    >+ W takim razie jaka jest różnica pomiędzy umową o dzieło a sprzedażą
    >+ licencji?

    A to zależy co jest przedmiotem umowy !!

    >+ I co będzie przedmiotem umowy o dzieło?

    Hm... Jakby ci rzec... To co tam zapiszesz :) !
    Przedmiotem umowy może być np. napisanie utworu i przekazanie
    praw majątkowych. Lub napisanie i przekazanie niewyłącznej
    licencji (tylko kto będzie chętny na takie rozwiązanie ?)

    >+ Temat interesuje mnie osobiście.
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd