  • 1. Data: 2005-07-27 11:04:32
    Temat: system zadaniowy i praca w sobote, niedziele
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Mam nastepujace zapytanie:

    Firma budowlana zatrudnia pracownikow w systemie zadaniowym w
    czteromiesiecznym okresie rozlczeniowym. Praca jest tak organizowana, żeby
    zadania były wykonane w tygodniu poniedziałek-piątek. Niestety, bywa tak, ze
    w wyniku jakiejs awarii musimy pracownika wyslac w sobote, niedziele. Jak
    rozliczyc takie dni? Na pewno należy im się za te zadania zaplacic. Czy
    pomimo tego, jeśli dni te nie będą odebrane w tygodniu jako dni wolne, a
    najpozniej do konca okresu rozliczeniowego, należy im dodatkowo zaplacic?
    Jeśli tak, to w jakim procencie? (100%?) W zadaniowym czasie pracy nie ma
    prowadzenia ewidencji czasu pracy, nie mam nadgodzin, pomimo tego dla swojej
    statystyki taka ewidencja jest prowadzona, wg niej wychodzi, ze sa to
    nadgodziny.

    Wg mnie powinno się zaplacic za te godziny, pomimo, iż zadania wykonane w
    tym dniu oplacono oddzielnie. Sa to godziny ponadnormatywne, wynikajace z
    ewidencji czasu pracy. Pytam bo zdania sa podzielone w mojej pracy. Jak
    powinno być naprawde?

    Pozdrawiam,

    - Asia