  • 1. Data: 2005-07-27 09:34:52
    Temat: zwroty zakupionych towarów
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Temat wałkowany wiele razy. Ja jednak potrzebuje dokładnej ustawy która mówi
    że towar sprzedany sprzedawca nie musi przyjąć jako zwrot, jeśli nie jest
    uszkodzony itd. Przeglądałem archiwum i nikt nie podawał linka do takiej
    ustawy, a ja nie moge jakoś znaleźść. Mam zamiar w sklepie powiesić treść
    takiej ustawy. Miałem wczoraj nieprzyjemność wykłucania się o to z klientem.
    Poczciwy ... dziadzio zamówił u mnie 3 paski klinowe, nietypowe, których nie
    mieliśmy (oczywiście podał rozmiar). Sprowadziliśmy, zabrał, zapłacił,
    dostał fakture. Wrócił, oddał i powiedział że nie pasują. Ojciec zgodził się
    zrobić korekte do faktury. Zamówił mu wedle życzenia jeszcze raz 3 tylko o
    5cm dłuższe. Odebrał je i za 2 godziny przywiózł z tekstem "jeszcze za
    małe". Nie muszę chyba mówić o swoim stanie emocjonalnym w tym danym
    momencie ;> . Dziadek nam w dodatku groził federacją konsumentów :>

  • 2. Data: 2005-07-27 10:29:18
    Temat: Re: zwroty zakupionych towarów
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Jakubowski napisał(a):

    > Temat wałkowany wiele razy. Ja jednak potrzebuje dokładnej ustawy która mówi
    > że towar sprzedany sprzedawca nie musi przyjąć jako zwrot, jeśli nie jest
    > uszkodzony itd.

    A jest taka ustawa? Czy chcialbys zeby byla?

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 3. Data: 2005-07-27 10:39:22
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    januszek napisal(a):

    > A jest taka ustawa? Czy chcialbys zeby byla?

    Rozumiem że kupujący nie ma prawa do zwrotu kupionego towaru (pomijając np.
    sprzedaż przez net) bo żadna ustawa takiego prawa mu nie daje. Cieszy mnie
    to :) W takim razie jedynym wyjściem jest poproszenie delikwenta o ustawe
    która daje mu prawo zwrotu. Dzieki !

    PS. Jednak jakby ktoś miał link strony (wiarygodnej) która to opisuje to bym
    bardzo prosił.

  • 4. Data: 2005-07-27 11:04:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Daniel Jakubowski wrote:

    > PS. Jednak jakby ktoś miał link strony (wiarygodnej) która to opisuje to bym
    > bardzo prosił.

    www.federacja-konsumentow.org.pl, gdzies jest tam omowienie ustawy. Ale
    z tego co pamietam, nie moze zwrócić pasków, jeśli mu się nie podobają.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 5. Data: 2005-07-27 11:20:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Daniel Jakubowski napisał:

    > Rozumiem że kupujący nie ma prawa do zwrotu kupionego towaru (pomijając np.
    > sprzedaż przez net) bo żadna ustawa takiego prawa mu nie daje. Cieszy mnie
    > to :)

    Tak, jeżeli towar jest pełnosprawny i zgodny z umową/ofertą.

    M.

  • 6. Data: 2005-07-27 11:44:07
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Maciej Bebenek napisal(a):

    > Tak, jeżeli towar jest pełnosprawny i zgodny z umową/ofertą.

    Oczywiście, zgodny z zamówieniem. Dzieki za pomoc !

  • 7. Data: 2005-07-27 11:55:26
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:zaabo51qdrpo$.dlg@boncki.wolin.pl...
> [...]
    > uszkodzony itd. Przeglądałem archiwum i nikt nie podawał linka do takiej

    To jest ta sam ustawa, która mówi, że nie musisz robić "laski" klientom bez
    krawata :)

    vertret

  • 8. Data: 2005-07-27 12:30:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > to :) W takim razie jedynym wyjściem jest poproszenie delikwenta o ustawe

    Mnie sie wydaje ze jest ustawa, ktora precyzuje kiedy moze a miedy nie moze
    zwrocic ale moze reklamowac tudziez stwierdzic ze towar jest niezgodny z
    umowa. Natomiast takiej, ktora mowi, ze nie moze zwrocic to raczej nie ma.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 9. Data: 2005-07-27 12:31:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    vertret napisał(a):

    > To jest ta sam ustawa, która mówi, że nie musisz robić "laski" klientom bez
    > krawata :)

    Możesz sprecyzować czy chodzi o to, że klient musi mieć krawat czy też
    ten co robi laskę musi mieć krawat? ;PPP

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 10. Data: 2005-07-27 14:31:01
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    januszek napisal(a):

    > Mnie sie wydaje ze jest ustawa, ktora precyzuje kiedy moze a miedy nie moze
    > zwrocic

    Chyba jednak jest tylko ustawa precyzująca kiedy może zwrócić. A w
    sytuacjach nie opisanych zwrot nie przysługuje. Tak wywnioskowałem z ustaw
    na które się napotkałem, utwierdziła mnie w tym dodatkowo opinia
    grupowiczów.

    >Natomiast takiej, ktora mowi, ze nie moze zwrocic to raczej nie ma.

    Pewnie wynika samo z siebie. Ustawa opisuje sytuacje kiedy można, a w
    pozostałych nie można.