  • 11. Data: 2017-09-27 11:30:22
    Temat: Re: swoboda zawierania umów i jej ograniczenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-27 o 11:22, ń pisze:

    > Odchodzac od aledrogo:
    > Słyszy się o umowach zawierających klauzulę np. "nie podlega faktoringowi", to jest
    dopiero ciekawostka, brakuje jeszcze dopisania "nie podlega dochodzeniu przed
    sądem"...

    Zakaz cesji wierzytelności mieści się jeszcze w swobodzie zawieranych umów.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-09-28 07:48:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Sep 2017 07:00:50 +0200, Liwiusz napisał(a):
    > W dniu 2017-09-27 o 01:41, JaceK pisze:

    > Ale jest też regulamin allegro, który jest wyżej od umowy zawartej na
    > aukcji, i zezwala na negatywy.
    > Pomijając już fakt, że zapis o braku negatywów jest tylko pustosłowiem.

    > Właściwie to sprzedawca zasługuje na negatywa już za sam fakt takiego
    > zapisu na aukcji. Zwłaszcza że sam nie wystawi już odwetowca.

    Ale czemu ? "telefon jest uszkodzony, nie wlacza sie, ile wylicytujesz
    tyle zaplacisz ... i zadnych negatywow, NIESPRAWNY".

    > Parę takich negatywów i odechce mu się takich zapisów.

    A to teraz karalne moze byc.
    I moze wcale nie takie pustoslowie, jak pozwie cywilnie :-)

    Co prawda, jak sie bedzie opoznial z wysylka, to negatyw sie nalezy
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-09-28 08:44:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 września 2017 07:48:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale czemu ? "telefon jest uszkodzony, nie wlacza sie, ile wylicytujesz
    > tyle zaplacisz ... i zadnych negatywow, NIESPRAWNY".

    Jest sporo powodów ze i dla takiej transakcji można negatywa walnąć.

    > A to teraz karalne moze byc.
    > I moze wcale nie takie pustoslowie, jak pozwie cywilnie :-)

    Niech pozywa przetestuję się ścieżkę

    > Co prawda, jak sie bedzie opoznial z wysylka, to negatyw sie nalezy

    Np
    Albo wyślę co innego jak na zdjęciach było, albo przed wysyłką napisze ze za
    "wylicytowaną przez ciebie kwotę tego nie wyślę frajera szukaj gdzie indziej albo
    dopłać 150zł"
    Powyższe dwa autentyczne przypadki które przerabiałem na Allegro.
    W pierwszym przypadku kasę zwrócił dopiero jak zawiadomienie na Policję złożyłem, w
    drugim przypadku o tym ze chce dopłate poinformował mnie zanim kasę przelałem więc
    zakończyło się na negatywie, sporze i zawieszeniu konta sprzedającego.
    I kilka meili w ten deseń dostałem od typka:
    "...Za co mendo ludzka "zapłaciłeś"??, żeby wogóle mieć jakiekolwiek prawo
    wyszczekania negatywnego komentarza.
    Zapłać łachu najpierw choćby 1,5 a potem szczekaj i zgłaszaj swoje pretensje..."
    ;)

  • 14. Data: 2017-09-28 08:58:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 07:48, J.F. pisze:

    > Ale czemu ? "telefon jest uszkodzony, nie wlacza sie, ile wylicytujesz
    > tyle zaplacisz ... i zadnych negatywow, NIESPRAWNY".

    No wiesz, nikt normalny nie będzie wystawiał negatywa za to, że na
    aukcji zepsutego telefonu kupił zepsuty telefon. Nadal jednak negatyw
    może się należeć za inne okoliczności.

    > A to teraz karalne moze byc.
    > I moze wcale nie takie pustoslowie, jak pozwie cywilnie :-)

    Jak opisałem wyżej, nie widzę szans u powoda.

    > Co prawda, jak sie bedzie opoznial z wysylka, to negatyw sie nalezy
    > :-)

    Albo za wystawianie uszkodzonych rzeczy nie jako uszkodzone, tylko jako
    "nie wiem, nie orientuję się, znalazłem u dziadka na strychu, nie
    włączałem, zarobiony jestem, NIE PRZYJMUJĘ NEGATYWÓW", z nadzieją, że
    znajdą się nieszczęśnicy, którzy z po tym opisie będą mieli nadzieję, że
    może jednak działa.

    --
    Liwiusz