  • 41. Data: 2021-07-09 11:25:56
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 16:29:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, czy z tego dystansu w ogóle cokolwiek zrozumieli.

    Z opisu wydarzenia wynika, że nie zrozumieli i nie zrozumieją, niezależnie
    od języka i dystansu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 42. Data: 2021-07-09 12:29:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 16:29:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, czy z tego dystansu w ogóle cokolwiek zrozumieli. Ze
    > sztucera do dzika wolno strzelać ze 100 metrów, a pewnie da się
    > nielegalnie i z 200 metrów.

    Trudno polemizować z żelazną logiką.
    Na czym teraz staniesz, żeby wytłumaczyć, dlaczego odjechali, zamiast
    zabrać ustrzelonego dzika?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2021-07-09 15:15:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2021 o 11:23, Olin pisze:
    > Gdyby po takim strzale nastąpiły ludzkie krzyki, wydaje się naturalnym
    > sprawdzenie, co się stało, ale nie każdą logikę ogarniam.
    Ale czy to będzie zarzut nieudzielenia pomocy?

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-07-09 15:16:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2021 o 12:29, Olin pisze:
    > Trudno polemizować z żelazną logiką. Na czym teraz staniesz, żeby
    > wytłumaczyć, dlaczego odjechali, zamiast zabrać ustrzelonego dzika?

    Kłusowali i bali się dekonspiracji. Ale to nie jest to samo, co świadome
    nieudzielenie pomocy rannemu.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-07-09 15:37:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Jul 2021 15:16:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kłusowali i bali się dekonspiracji. Ale to nie jest to samo, co świadome
    > nieudzielenie pomocy rannemu.

    Wczoraj pisałeś: "Oświetlający latarką mógł myśliwym nie być i nie
    wiedzieć, że tak strzelać nie wolno."

    Skoro kościelny nie wiedział, że w sadach się nie poluje, to czego się bał?
    Idzie po dzika, nie zważając na krzyki, których zresztą - jak wykazałeś -
    mógł wcale nie słyszeć.

    Przede wszystkim, nie znamy zeznań - ani uczniów, ani kłusujących - więc te
    wszystkie rozważania są raczej dla zabicia czasu.

  • 46. Data: 2021-07-09 18:14:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2021 o 15:37, Olin pisze:
    > Skoro kościelny nie wiedział, że w sadach się nie poluje, to czego się bał?
    > Idzie po dzika, nie zważając na krzyki, których zresztą - jak wykazałeś -
    > mógł wcale nie słyszeć.

    Przedmiotem postępowania nie jest to, czego się gość bał, tylko, że nie
    udzielił pomocy. Musimy dowieść, ze wiedział, ze ktoś jej potrzebuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-07-09 18:24:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trudno polemizować z żelazną logiką.
    > Na czym teraz staniesz, żeby wytłumaczyć, dlaczego odjechali, zamiast
    > zabrać ustrzelonego dzika?

    Przypadkiem przechodził z tragarzami...

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2021-07-10 05:01:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-08, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Facet strzela i z okolicy, w którą celował dochodzą krzyki. Nawet gdyby
    > były to odgłosy nieartykułowane, nie ma wątpliwości, że coś się stało.
    > Raczej nie krzyczeli, że wszystko w porządku i można strzelać dalej.

    O ile faktycznie można było stwierdzić, że to z tamtej okolicy i zaraz po
    oddaniu strzału to się zgodzę.

    > No bo nie udzielono, a ewidentnie coś złego się stało. Czemu tylko
    > kościelnemu, nie mam pojęcia.

    > Ponoć właśnie nie:
    >
    ><<Księża polowali zawsze. Nawet w PRL, kiedy łowiectwo, od zarania
    > zastrzeżone dla możnych i elit władzy, przejął partyjny aparat, który
    > niechętnie bratał się z klerem.

    A kojarzysz jakieś zdjęcia księży z dubeltówkami? Że ich pełno na łowieckich
    imprezach to się zgodzę. Ale może nie wolno im polować w koloratkach, albo
    ukrywają pod kurteczkami.

    --
    Marcin

  • 49. Data: 2021-07-10 05:03:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Przypadkiem przechodził z tragarzami...

    Tu akurat logika jest prosta. Skoro kłusowali, a podniósł się raban, to trzeba
    było sp..ać a nie zajmować się dzikiem.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2021-07-10 05:23:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No wiesz - jak strzelasz do dzika a dzik po oddaniu strzału zaczyna
    > krzyczeć ludzkim głosem, to może być to ta przesłanka...

    To może znaczyc, że tam są ludzie choc niekoniecznie, że coś się poważnego
    stało. Kiedyś byliśmy sobie ze szwagrem w okolicach Borów Tucholskich na
    grzybach. Ze 20 lat temu to było i nie pamiętam szczegółow, ale chyba po drodze
    mineliśmy jakiś 2ch myśliwych od Tuska, tzn. gadających po niemiecku. Było
    słychać od czasu do czasu jakieś sporadyczne strzały ale w sumie nie byliśmy
    mocno zaniepokojeni. No ale w pewnym momencie zaczeła biec w naszym kierunku
    mała wataha dzików najpewnie uciekając przed myśliwymi. No to szwagier zaczał
    się drzeć na cały las "niśt szisen". Jakby strzały padły w naszym kierunku a nic
    by się nam nie stało, to pewnie darłby się jeszcze głośniej.

    Uczciwy człowiek polazłby sprawdzić, ale pan policjant emerytus z panem
    kościelnym to raczej ta kategoria nie była, a skoro kłusowali to nie chcieli
    zostać zdemaskowani. Z tym, że MZ nie implikuje to wiedzy, że coś się stało ani
    tym bardziej niechęci udzielenia pomocy.

    Co innego gdyby się ktoś darł np. pomocy i mogli to zrozumieć.

    --
    Marcin