  • 1. Data: 2004-02-23 17:40:22
    Temat: sprawa o zniszczenie mienia a brach na to rachunkow!
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!. w 2000 zbudowalismy z kolegami siec ko0mputerowa wewenatrz bloku. w
    2003 roku pewna osoba pociela te siec . I teraz chodzi oto w 2003 r.
    zglosilem ten fakt na policje sprawa ciagnie sie do dzisiaj (sprawcy sa
    zniani - konkurencja) i dzisija padlo pytanie czy mam na te zeczy rachunki
    jakies... niestety przewrocilem dom dogory nogami i nie moge znalesc (to
    byly paragony na bardzo waskim papierze). I co teraz bylem juz w sklepie
    gdzie to kupowalem i zebym znal chociaz numer paragonu to moga mi oddtworzyc
    lub chociaz date zakupu. Ja jednak nie moge sobie przypomniec kiedy
    dokladnie to bylo (dokladnosc powiedzmy miesiac do przody miesiac do tylu).
    Czy te sprawe umoza? Mam swiadkow calego zajscia. (pociecia kabli i
    wyrzucenia rurek na smietnik) i niestety mam. Ja jestem jako poszkodowany.
    Niestety mam wrazenie ze jak dojdzie do rozprawy to przegram bo nie mam
    tych rachunkow. Gosc przyznaje sie ze tylko zniszczyl niewielka czesc
    sieci...
    Co moge zrobic?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2004-02-23 19:16:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości

    Pytanie było o rachunki, bo tak najłatwiej określić wysokość strat,. Skoro
    rachunków nie ma, to będzie trzeba to inaczej oszacować, a w razie
    sprzeciwu oskarżonych nawet powołać biegłego do wyceny. W każdym razie
    posiadanie lub nie rachunków przez pokrzywdzonego związek z istnieniem
    bądź nie przestępstwa ma co najmniej luźny, by nie pisać, że żaden i
    podstawą do umorzenia postępowania przeważnie być nie może (poza pewnymi
    bardzo szczególnymi przypadkami, które nie sądzę, by tu wystąpiły).

  • 3. Data: 2004-02-23 20:48:33
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    > podstawą do umorzenia postępowania przeważnie być nie może (poza pewnymi
    > bardzo szczególnymi przypadkami, które nie sądzę, by tu wystąpiły).

    Ja wiem juz sie przejechale do sklepu gdzie sie zaopatrzywalem i poprosilem
    o wypisanie na kartce co ile wtedy kosztowalo
    jutro pojade zawiesc to by wlaczyli do akt (kartka z podpisem i pieczatka
    wlascicielki sklepu) ma to jakas wartos czy niebardzo?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2004-02-23 21:06:41
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Skoro

    Mam zato rachunkui na rzeczy jakie potrzebowalem do odbudowy i rozbudowy? i
    wlasnie yu jest problem ze odbudowujac siec (po jakims miesiacu) odrazu ja
    rozbudowalem... o kilka dodatkowych osob... mam na to faktury. Ael mam
    wrazenie ze to malo przekonujace moze byc... raczej tylko orientacyjnie poda
    wielkosc straty bo nie uwzgladniaja cen z roku 2000...
    Ciekawi mnie to :)

    Pozdrawiam
    Karol

  • 5. Data: 2004-02-23 23:22:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    pieczatka
    > wlascicielki sklepu) ma to jakas wartos czy niebardzo?

    Jak najbardziej ma. Tylko niech u góry jeszcze napisze, że jest to
    zestawienie cen towarów na dzień taki to a taki. Przy czym pewnie będzie
    trzeba go na tę okoliczność przesłuchać w charakterze świadka, ale Ty mu
    tego raczej nie mów, bo może doznać amnezji. :-))

  • 6. Data: 2004-02-24 06:43:56
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 23 Feb 2004 22:06:41 +0100, na pl.soc.prawo, Karol K. napisał(a):

> [...]
    > wrazenie ze to malo przekonujace moze byc... raczej tylko orientacyjnie poda
    > wielkosc straty bo nie uwzgladniaja cen z roku 2000...

    Rachunki za odbudowę sieci tak naprawdę przedstawiają wartość Twojej
    szkody-straty. Przecież chodzi o naprawienie szkody - a trudno uznać, że
    byłaby możliwa do naprawienia w/g kosztów z 2000r.

    Wydaje mi się, że rachunki za rzeczy do odbudowy powinny być wystarczająco
    przekonujące.
    --
    Mieczysław
    -

  • 7. Data: 2004-02-24 22:51:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    W sumie nie pomyślałem. Mieczysław ma oczywiście rację. Po co łazisz za
    cenami z 2000 roku. Ty to naprawiasz teraz, a nie wówczas. Zresztą
    odbudowa sieci to nie tylko materiały, ale i robocizna związana z
    demontażem starych odcinków.

  • 8. Data: 2004-02-25 07:01:18
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    > cenami z 2000 roku. Ty to naprawiasz teraz, a nie wówczas. Zresztą
    > odbudowa sieci to nie tylko materiały, ale i robocizna związana z

    Demontarzem wykonal ten osobnik ktory jest podejzany wiec koszt demontarzu
    odpada... Robocizne za montarz doliczylem do szkody. Jeszcze wczoraj
    wszystko ladnie odmierzylem :-)

    Pozdrawiam
    Karol

  • 9. Data: 2004-02-25 21:55:54
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Demontarzem wykonal ten osobnik ktory jest podejzany wiec koszt demontarzu
    > odpada... Robocizne za montarz doliczylem do szkody. Jeszcze wczoraj
    > wszystko ladnie odmierzylem :-)

    dbora teraz takie pytanie czy koszt robocizny mozna jakos wycenic? np wziasc
    jakas kartke od kogos kto sie tym zajmuje zawodowo? ewentualnie cennik
    takich usług?
    Czy jak juz zeznalem jedna kwote za robocizne to czy moge ja zmienic? sprawa
    jeszcze nie jest w sadzie narazie chlopaki z policji sie tym zajmuja (od 10
    miesiecy :(
    Pozdrawiam
    Karol

  • 10. Data: 2004-02-26 16:00:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Karol K. wrote:

> [...]
    > Czy jak juz zeznalem jedna kwote za robocizne to czy moge ja zmienic?
    > sprawa jeszcze nie jest w sadzie narazie chlopaki z policji sie tym

    hhr. A nie trzeba wystąpić z powództwem adhezyjnym? Coby zapłacił?
    Dolicz dodatkowo orientacyjny koszt związany z przestojem, jeśli ktos z
    grupy pracuje w domu i brak łącza mu uniemożliwił wykonywanie pracy, to
    niech też doliczy swoje straty...
    Najprościej wziąć kilka cenników firm kładących sieci i na tej
    podstawie ocenić.
    Jak jedziesz gościa, to na całego. Żeby się nie wykpił niską
    szkodliwością...
    Pozdro
    Massai