  • 1. Data: 2004-02-23 16:36:18
    Temat: L4 i własna firma
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Witam, po raz 1 szy zdażyło mi się L4 mając własną firmę - co zrobić z tym
    świstkiem? Dać ZUSowi czy księgowej tylko?
    Nadmieniam, że jak prowadzę firmę od 3 lat, to wiszę im ze 4 składki (z
    różnych okresó wszystkie 3) i płaciłem w większości nieregularnie. C'est la
    vie...
    Nie chcę od nich za L4 kasy, chaiałbym tylko za okres L4 nie płącić ZUSu -
    tylko którego?
    Proszę o wskazówki "doświadczonych"

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-23 18:03:10
    Temat: Re: L4 i własna firma
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ania & Krzyś napisał:

> [...]
    > vie...
    > Nie chcę od nich za L4 kasy, chaiałbym tylko za okres L4 nie płącić ZUSu -

    Jeżeli masz zaległości to znaczy że Twoje ubezpieczenie chorobowe nie
    funkcjonuje, o ile kiedys sie do niego zgłosiłas.
    Ubezpieczenie chorobowe to w dużej mierze ubezpieczena od płacenia
    składek w czasie choroby.
    Jak go nie ma to dla ZUS jestes zdrowa jak rybka. Nic nie uszczkniesz.

    Przepisy sa tak skonstruowane że jeżeli masz zalełości w składkach
    społecznych to w opinii ZUS w pierwszym rzędzie masz zaległości w
    chorobowym. I kicha.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-23 18:05:49
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Ok, ale czy za ten okres L4 jakiś ZUS muszę płacić czy jakoś proporcjonalnie
    się to oblicza?

  • 4. Data: 2004-02-23 18:11:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ania & Krzyś napisał:

    > Ok, ale czy za ten okres L4 jakiś ZUS muszę płacić czy jakoś proporcjonalnie
    > się to oblicza?

    Przeczytaj jeszcze raz. Potem drugi. Powoli.
    Odpowiedź na to pytanie juz była.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-24 10:04:08
    Od: "grupy" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Ania & Krzyś" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > vie...
    > Nie chcę od nich za L4 kasy, chaiałbym tylko za okres L4 nie płącić ZUSu -

    niestety musisz placic mialem identyczna sytuacje, do 04.2003 w takiej
    sytuacji nie placilbys zdrowotnego pozniej zmienione zostaly przepisy
    pzdr

  • 6. Data: 2004-02-24 11:26:05
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    To generalnie L4 mogę sobie wsadzić w ramkę...