  • 11. Data: 2004-02-26 19:10:34
    Temat: Re: sprawa o zniszczenie mienia a brach na to rachunkow!
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > hhr. A nie trzeba wystąpić z powództwem adhezyjnym? Coby zapłacił?
    Ze jakim powodztwem? ja jestem informatykiem a nie prawnikiem :-))

    > Dolicz dodatkowo orientacyjny koszt związany z przestojem, jeśli ktos z
    > grupy pracuje w domu i brak łącza mu uniemożliwił wykonywanie pracy, to
    > niech też doliczy swoje straty...

    To byla tylko siec LAN bez netu :) moze doliczyc przestuj ze ludzie nie
    mogli grac? :) internet dopiero mialbyc podlaczony pare tygodni pozniej :)

    > Najprościej wziąć kilka cenników firm kładących sieci i na tej
    > podstawie ocenić.
    > Jak jedziesz gościa, to na całego. Żeby się nie wykpił niską
    > szkodliwością...

    No wlasnie musze wykalkulowac tak zeby bylo poyzehj 250zl :)

    > Pozdro
    > Massai

    Pozdrawiam
    Karol

  • 12. Data: 2004-02-26 19:23:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Karol K. wrote:

    > Ze jakim powodztwem? ja jestem informatykiem a nie prawnikiem :-))

    hłehłe - a ja lekarzem ;-)
    Dlatego pytam - w postępowaniu karnym go ukarzą za zniszczenie mienia -
    grzywną (ale to dla skarbu państwa), ograniczeniem wolności itp. Czy w
    postępowaniu karnym sąd automatycznie nakazuje naprawić szkodę? Bo
    jesli nie, to należałoby wystapić z powództwem adhezyjnym. Czyli taki
    cywilny pozew przy okazji sprawy karnej. O naprawienie szkody. Nie
    musisz bujać się i pozywac gościa do sadu cywilnego.

    > To byla tylko siec LAN bez netu :) moze doliczyc przestuj ze ludzie
    > nie mogli grac? :) internet dopiero mialbyc podlaczony pare tygodni
    > pozniej :)

    No wiesz... zawsze można oswiadczyć, że to była np. renderfarma ;-) i
    przez to nie mogliście skończyć jakiegos projektu ;-)

    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2004-02-28 18:31:07
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Massai wrote:
    > Dlatego pytam - w postępowaniu karnym go ukarzą za zniszczenie mienia -
    > grzywną (ale to dla skarbu państwa), ograniczeniem wolności itp. Czy w
    > postępowaniu karnym sąd automatycznie nakazuje naprawić szkodę?

    nie (poza warunkowym umorzeniem postępowania), choć raczej zrobi to
    jeśli będzie zawieszał wykonanie kary

    > Bo
    > jesli nie, to należałoby wystapić z powództwem adhezyjnym. Czyli taki
    > cywilny pozew przy okazji sprawy karnej. O naprawienie szkody.

    mozna. ale mozna też po prostu złozyć wniosek o naprawienie szkody
    (art.46 kk), nie trzeba bawic się z pisaniem pozwu, stawianiem się na
    rozprawy itd

    KG