  • 1. Data: 2003-04-01 12:08:37
    Temat: sprawa karna
    Od: "Ross" <1...@h...com>

    1/ Czy na rozprawie karnej mozna odmowic skladania zeznan i odpowiadania na
    jakiekolwiek zadawane pytania? Czy moga byc jakies tego negatywne
    konsekwencje?
    2/ Czy prokuratura, oprocz dowodow znajdujacych sie w aktach sprawy i
    wymienionych w akcie oskarzenia, moze w trakcie rozpraw dorzucic jeszcze
    jakies dowody rzeczowe?
    3/ Czy sad moze odmowic przyznania adwokata z urzedu - w sprawie karnej?

  • 2. Data: 2003-04-01 12:19:46
    Temat: Re: sprawa karna
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

  • 3. Data: 2003-04-01 15:44:07
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl>

    'Sebastian D-D' wyklawiaturzył/a w niusie
    002901c2f849$29b31b20$0...@e...net.pl taką oto treść:

    | Niestety tak,

    Dlaczego "niestety tak"?

    ->piotr

  • 4. Data: 2003-04-01 19:10:01
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    "Ross" <1...@h...com> wrote in message
    > 1/ Czy na rozprawie karnej mozna odmowic skladania zeznan i odpowiadania
    na
    > jakiekolwiek zadawane pytania? Czy moga byc jakies tego negatywne
    > konsekwencje?

    zalezy jaka role procesowa pelni sie na rozprawie.
    175 kpk:oskarzony ma prawo skaladac wyjasnienia, moze jednak bez podania
    powodow odmowic odpowiedzi na poszczegolne pytania lub odmowic skladania
    wyjasnien [...]

    177kpk: kazda osoba wezwana w charakterze swiadka ma obowiazek stawic sie i
    zlozyc zeznania.

    182 kpk:
    par.1:osoba njblizsza dla oskarzonego moze odmowic zeznan
    par2:prawo domowy zeznan trwa mimo ustania malzenstwa lub przysposobienia.
    par3:pr. odmowy zeznan orzysluguje takze swiadkowi, ktory w innej toczacej
    sie sprawei jest oskarzony o wspoludzial w przestepstwie objetym
    pstepowaniem.

    183 kpk:
    par1:swiadek moze uchylic sie od odpowiedzi na pytanie, jezeli udzielenie
    odpowiedzi mogloby narazic jego lub osobe dla niego najblizsza na
    odpowiedzialnosc za przestepstwo, przestepstwo skarbowe, wykroczenie lub
    wykroczenie skarbowe.
    185kpk:
    mozna zwolnic od zlozenia zeznania lub odpowiedzi na pytania osobe
    pozostakaca z oskarzonym w szxzegolnie bliskim stosunku osobistym, jezeli
    taka osoba wnosi o zwolnienie

    SANKCJE:
    287 W ZWIAZKU Z 285 KPK; nie bede juz opisywac, ale na soobe, ktora
    bezpodstawnbie uchyla sie od zlozenia zeznania, wykonania czynnosci
    bieglego, tlumacza lub specjalisty mozna nalozyc kare pieniezna w wysokosci
    nie przekraczajacej najnizszego miesiecznego wynagrodzenia.

    287 par2:uporczywe uchylanie sie- kara pieniezna + areszt na czas nie
    przekraczajacy 30 dni.

  • 5. Data: 2003-04-01 23:44:17
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Ross" <1...@h...com> napisał w wiadomości
    > 1/ Czy na rozprawie karnej mozna odmowic skladania zeznan i odpowiadania
    na
    > jakiekolwiek zadawane pytania? Czy moga byc jakies tego negatywne
    > konsekwencje?
    to zalezy od momentu w którym odmówi się skłądania zeznań. Jak w toku
    postępowania złozyłęś zeznania to przed sądem odmawiasz (i jest z tego co
    zauważyłem praktyka) a sąd powołując się na niepamiętam jaki art odczytuje
    Twoje zeznania złożone w toku postepowania. Na końcu potwierdzacz i jesteś
    zapytywany czy coś chcesz dodać/uzupełnić

    wszystko zalezy od Twojego interesu. Lepiej żeby przedstawiane fakty były
    składne więc zawsze możesz się przygotować w domu, napisać kilka słów
    składnym językiem a na rozprawie odczytać

    > 2/ Czy prokuratura, oprocz dowodow znajdujacych sie w aktach sprawy i
    > wymienionych w akcie oskarzenia, moze w trakcie rozpraw dorzucic jeszcze
    > jakies dowody rzeczowe?
    w sprawie karnej chyba tak, w gospodarczej jak pamiętam za pozowleniem sądu
    ale można podważać takie dowody

    > 3/ Czy sad moze odmowic przyznania adwokata z urzedu - w sprawie karnej?
    ba, oczywiście, nie znam statystyk ale zostaniesz poproszony o
    przedstawienie dowodów na złą sytuację finansową (np. jesteś studentem - wg
    mojego skromnego zdania nie ma to związku), wypis z US ze nie masz dochodów
    jest niewystarczający (zależy od humoru sędziego)

    wszystko zalezy od kalibru sprawy, lepiej często mieć własnego sprawdzonego
    lub poleconego, ten z urzędu mimo dobrzych chęci może nie mieć doświadczenia
    lub ikry

    Icek

  • 6. Data: 2003-04-02 15:15:14
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > Twoje zeznania złożone w toku postepowania. Na końcu potwierdzacz i jesteś
    > zapytywany czy coś chcesz dodać/uzupełnić

    To o czym piszesz moze odnosić się do oskarżonego, którego _wyjaśnienia_
    z postępowania przygotowawczego (lub inne) można odczytywać.
    Świadek nie może odmówi zeznań (poza przypadkami, o których była już
    mowa), ale może np. stracić pamięć ;). M.in. wtedy (a także gdy kolejne
    zeznania są sprzeczne ze sobą) odczytuje się jego wcześniejsze zeznania.
    Można oczywiście odczytać wcześniejsze zeznania jeśli odmówi ich
    złożenia, ale to nie wyklucza nałożenia kary porządkowej, więc lepiej
    nie próbować.

    > w sprawie karnej chyba tak, w gospodarczej jak pamiętam za pozowleniem sądu
    > ale można podważać takie dowody

    Podważać to można wszystkie dowody ;)

    KG