  • 1. Data: 2003-04-01 12:04:55
    Temat: rodzaje aktow administracyjnych
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Witam!

    Czy Ktos moglby mi podac po 1,2 przyklady z praktyki na katy
    administracyjne:

    1. wydane z urzedu

    2. uznaniowe

    3. zwiazane

    4. deklaratoryjne, konstytutywne

    dziekuje i pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-04-02 13:30:59
    Temat: Re: rodzaje aktow administracyjnych
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam!
    >
    > Czy Ktos moglby mi podac po 1,2 przyklady z praktyki na katy
    > administracyjne:
    >
    > 1. wydane z urzedu

    wydawane _wylacznie_ z urzedu, np.
    - postanowienie o wszczeciu postepowania w przypadku zgloszenia sprzeciwu od
    ostatecznej decyzji przez prokuratora (art. 24 § 3 kpa)
    - decyzja okreslajaca wysokosc zobowiazania podatkowego w przypadku
    okreslonym w art. 21 § 3 Ordynacji podatkowej

    > 2. uznaniowe

    to dosyc sporne, ale np.:
    - decyzja o odmowie udzielenia koncesji na podst. art. 20 ust. 1 ustawy
    Prowo dzialalnosci gospodarczej (szczegolnie punkty 2 i 3 tego ustepu)
    - uchylenie ostatecznej decyzji przez ministra w przypadku okreslonym w art.
    161 § 1 kpa

    > 3. zwiazane

    wiekszosc decyzji, np.
    - decyzja Prezesa UOKiK o uznaniu praktyki za ograniczajaca konkurencje i
    nakazujaca jej zaniechanie (art. 9 ust. o ochronie konkurencji i konsumenta)
    - decyzja o wydaniu zezwolenia na prowadzenie dzialalnosci gospodarczej
    wymagajacej uzyskania zezwolenia (art. 28 ust. 1 PrDzG)

    > 4. deklaratoryjne, konstytutywne

    deklaratoryjne - wiekszosc, np. dwie ostatnio wymienione wyzej

    konstytutywne:
    - decyzja starosty o zmianie imienia lub nazwiska na podst. art. 8 ust. o
    zmianie imion i nazwisk
    - decyzja o nadaniu obywatelstwa (nie mam ustawy, wiec nie podam artykulu)

    > dziekuje i pozdrawiam
    > mdr

    prosze i rowniez pozdrawiam

    Przemek