    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawa karna
    Date: Wed, 02 Apr 2003 17:15:14 +0200

    Michał wrote:
    > to zalezy od momentu w którym odmówi się skłądania zeznań. Jak w toku
    > postępowania złozyłęś zeznania to przed sądem odmawiasz (i jest z tego co
    > zauważyłem praktyka) a sąd powołując się na niepamiętam jaki art odczytuje
    > Twoje zeznania złożone w toku postepowania. Na końcu potwierdzacz i jesteś
    > zapytywany czy coś chcesz dodać/uzupełnić

    To o czym piszesz moze odnosić się do oskarżonego, którego _wyjaśnienia_
    z postępowania przygotowawczego (lub inne) można odczytywać.
    Świadek nie może odmówi zeznań (poza przypadkami, o których była już
    mowa), ale może np. stracić pamięć ;). M.in. wtedy (a także gdy kolejne
    zeznania są sprzeczne ze sobą) odczytuje się jego wcześniejsze zeznania.
    Można oczywiście odczytać wcześniejsze zeznania jeśli odmówi ich
    złożenia, ale to nie wyklucza nałożenia kary porządkowej, więc lepiej
    nie próbować.

    > w sprawie karnej chyba tak, w gospodarczej jak pamiętam za pozowleniem sądu
    > ale można podważać takie dowody

    Podważać to można wszystkie dowody ;)

    KG