  • 1. Data: 2004-02-11 19:41:31
    Temat: spółka cywilna - czy isnieje ?
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    witam

    czy można jeszcze zakladach spolki cywilne ?

    slyszalem, ze od 01.01.2004 cos sie mialo w tym wzgledzie zmienic

    pozdrawiam
    Bob

  • 2. Data: 2004-02-11 21:03:40
    Temat: Re: spółka cywilna - czy isnieje ?
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Bob" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > czy można jeszcze zakladach spolki cywilne ?

    mozna,
    Pzdr

  • 3. Data: 2004-02-11 22:40:35
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    > mozna,
    > Pzdr

    no to dobrze, bo slyszalem ze s.c. nie sa juz rejestrowane
    gdyz taka forma prowadzenia biznesu
    nie wystepuje juz w EU

    czy wlasciwy urzad gminy jest organem, w ktorym sie powoluje
    do zycia s.c ?

  • 4. Data: 2004-02-12 10:23:54
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bob wrote:

> [...]
    > gdyz taka forma prowadzenia biznesu
    > nie wystepuje juz w EU
    >
    > czy wlasciwy urzad gminy jest organem, w ktorym sie powoluje

    Wlasciwym organem do "powolania s.c." sa Wspolnicy s.c.

    s.c nie ma osobowosci prawnej i jest FORMA dzialanosci
    osoby fizycznej.

    Osoba fizyczna rejestruje SIE jako przedsiebiorca.

    I choc ganiono mnie tu za taki poglad, podtrzymuje go..

    Przy rejestracji podaje sie forme organizacyjna.

    Konkretnie forma ta powinnapojawic sie w polu "nazwa przedsiebiorcy"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-02-12 12:30:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bob" <b...@n...pl> napisał:

    >ze s.c. nie sa juz rejestrowane
    Rejestruje się nie spółkę, ale każdego ze wspólników. Dopiero Ci, już
    jako odrębni przedsiebiorcy zawiązują s.c. zawierając odpowiednią
    umowę i zgłaszają ją do U.S.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-02-12 12:55:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Rejestruje się nie spółkę, ale każdego ze wspólników. Dopiero Ci, już
    > jako odrębni przedsiebiorcy zawiązują s.c. zawierając odpowiednią
    > umowę i zgłaszają ją do U.S.
    >
    > Artur Golański

    nie che sie spierac ale chyba na odwrot...

    Ja mam we wpisie "Oznaczenie przesiebiorcy"

    Nazwa pelna - xxxxx XXX s.c B. Szostak D.Szostak

    Tak wyszlo "historycznie", ale jesli mnie pamiec nie myli
    to byla dluuuga dyskusja o tym, ze wlasnie tak byc musi.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-12 15:25:05
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    >
    > Tak wyszlo "historycznie", ale jesli mnie pamiec nie myli
    > to byla dluuuga dyskusja o tym, ze wlasnie tak byc musi.

    juz zglupialem

    najpierw musimy zarejestrowac s.c. czy ja i partner
    dzialalnosc gosp. ?

  • 8. Data: 2004-02-12 16:00:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >Nazwa pelna - xxxxx XXX s.c B. Szostak D.Szostak
    No cóz ja TAK (podobnie) miałem.

    >Tak wyszlo "historycznie", ale jesli mnie pamiec nie myli
    Z tego co mnie wiadomo, z mocy prawa, zarejestrowane wcześniej spółki
    cywilne zostają wykreślone z ewidencji UM z dniem 31 marca 2001 r.
    Mam przed nosem decyzję o wykreśleniu spólki cywilnej, którą
    otrzymałem z mojego UM. Spółka jednak dalej istnieje, po wcześniejszym
    zgłoszeniu dwóch odrębnych podmiotów do ewidencji w UM, jednak każdy
    na swoje imię i nazwisko.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-02-12 16:00:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bob" <b...@n...pl> napisał:

    >najpierw musimy zarejestrowac s.c. czy ja i partner
    >dzialalnosc gosp. ?
    Moim zdaniem każdy z was oddzielnie. Rozwiązanie jest proste -idz do
    UM i zapytaj czy przyjmą zgłoszenie do ewidencji spółkę cywilną. IMHO
    odpowiedź bedzie negatywna. Daj znać na listę, by wzbogacić wiedzę
    czytających.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-02-12 16:16:09
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>

    Użytkownik "Bob" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > czy można jeszcze zakladach spolki cywilne ?
    >
    > slyszalem, ze od 01.01.2004 cos sie mialo w tym wzgledzie zmienic

    Mozna nadal, ale po co?? Po wejsciu do Uni nie bedzie juz czegos takiego jak
    s.c. i bedzie trzeba spolke zmieniac np na sp. jawna

    Pozdrawiam
    Jacek