  • 1. Data: 2004-02-11 17:06:12
    Temat: Osoba karana , wniosek o karalnosci
    Od: "Khan" <k...@k...bydg.pl>

    Jak to jest z osoba karana?

    Czy osoba, ktora popelnila jakies przestepstwo, a prokurator wydal juz
    postanowienie co do
    kary, przy czym rozprawa sadowa sie jeszcze nie zaczela, jest osoba karana?
    Czy jest sie moze
    dopiero karanym po wydaniu kary przez sad ?

    Chodzi mi o to, ze np ide do nowej pracy gdzie musze pokazac wniosek o
    niekaralnosci.
    Czy w momencie kiedy cos przeskrobalem a do rozprawy jeszcze nie doszlo
    jestem osoba
    karana?

    Jeszcze jedno, czy jest cos takiego jak wniosek o karalnosci? gdzie moge o
    cos takiego
    sie starac? na policji? w sadzie? no i oczywiscie czy taki wniosek dostane
    jezeli do rozprawy
    sadowej jeszcze nie doszlo?

    pozdr
    Khan

  • 2. Data: 2004-02-11 21:38:06
    Temat: Re: Osoba karana , wniosek o karalnosci
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Khan" <k...@k...bydg.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    karana?
    > Czy jest sie moze
    > dopiero karanym po wydaniu kary przez sad ?

    To drugie - prokurator nie wydaje postanowienia co do kary,
    tylko "rpoponuje" jej wymiar sądowi.
    Karanym jest człowiek skazany prawomocnym wyrokiem.

> [...]
    > niekaralnosci.
    > Czy w momencie kiedy cos przeskrobalem a do rozprawy jeszcze nie doszlo

    Jak wyżej - nie.

> [...]
    > cos takiego
    > sie starac? na policji? w sadzie? no i oczywiscie czy taki wniosek dostane

    Jest zapytanie o karalność kierowane do Krajowego Rejestru Karnego
    w najbliższym sądzie okręgowym.
    Jak na wstępie - podejrzany lub oskarżony to jeszcze nie karany.
    Istnieją jednak zawody, w których jest obowiązek informowania
    pracodawcy już o przedstawieniu zarzutów.

  • 3. Data: 2004-02-12 14:49:34
    Od: "Khan" <k...@k...bydg.pl>

    dzieki

    pozdr