  • 11. Data: 2004-02-12 18:46:06
    Temat: Re: spółka cywilna - czy isnieje ?
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    > Mozna nadal, ale po co?? Po wejsciu do Uni nie bedzie juz czegos takiego
    jak
    > s.c. i bedzie trzeba spolke zmieniac np na sp. jawna
    >
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    dlatego zastanawiamy sie nad zalozeniem od razu spolki jawnej

    nie chce za 2 miesiace robic przeksztalcenia.......bo s.c. nie funkcjonuje w
    UE

    pozdro
    Bob

  • 12. Data: 2004-02-12 18:54:05
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl> napisał:

    >s.c. i bedzie trzeba spolke zmieniac np na sp. jawna
    Podasz podstawę prawną tych zmian ?

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-02-12 18:54:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >nie che sie spierac ale chyba na odwrot...
    I dobrze, że NIE chcesz się spierać, bo zgodnie ze zmianą prawa
    działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 114, poz. 1193 z 2000 r.)
    Art. 88i. Wpisy do ewidencji działalności gospodarczej jednostek
    organizacyjnych, które w dniu 1 stycznia 2001 r. nie są
    przedsiębiorcami, podlegają wykreśleniu z urzędu, z uwzględnieniem
    art. 88e ust. 3 (który brzmi: 'wykreślenie z ewidencji działalności
    gospodarczej następuje w drodze decyzji administracyjnej')

    >Nazwa pelna - xxxxx XXX s.c B. Szostak D.Szostak
    Zgodnie z art. 88b. 2.2 zgłoszenie powinno zawierać także
    oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli
    stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również
    wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego.
    Nie podlega chyba dyskusji, że s.c. NIE zamieszkuje i przedsiębiorcą
    NIE jest.

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-02-12 18:57:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Bob wrote:
    [...to Bogusław...]
    >+ > nie che sie spierac ale chyba na odwrot...
    >+ >
    >+ > Ja mam we wpisie "Oznaczenie przesiebiorcy"
    >+ >
    >+ > Nazwa pelna - xxxxx XXX s.c B. Szostak D.Szostak
    >+ >
    >+ > Tak wyszlo "historycznie", ale jesli mnie pamiec nie myli
    >+ > to byla dluuuga dyskusja o tym, ze wlasnie tak byc musi.
    [...]
    >+ juz zglupialem
    >+
    >+ najpierw musimy zarejestrowac s.c. czy ja i partner
    >+ dzialalnosc gosp. ?

    Z tego co widzę to w opisie Bogusia coś jest, a rozumiesz
    opacznie :)
    Jest tak: rejestrując trzeba podać nazwę DG (o ile będzie
    w uzyciu).
    Nie widzę przeciwwskazań żeby najpierw ZAWRZEĆ UMOWĘ
    S.C. - i ta S.C. nie bedzie jeszcze miała prawa prowadzenia
    D.G.
    I dopiero po zawarciu umowy iść ZAREJESTROWAĆ DG - każdy
    wspólnik oczywiscie OSOBNO :)
    Umowa przecież musi istnieć, prawda ?
    W odróżnieniu od 1.os DG OF (która to osoba fizyczna
    per pedes może przyjść i się zaprezentować) S.C. trzeba
    POWOŁAC. IMHO to nie to samo co ZAREJESTROWAĆ :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-02-12 18:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Artur Golanski wrote:

    >+ "Bob" <b...@n...pl> napisał:
    >+
    >+ >najpierw musimy zarejestrowac s.c. czy ja i partner
    >+ >dzialalnosc gosp. ?
    >+ Moim zdaniem każdy z was oddzielnie. Rozwiązanie jest proste -idz do
    >+ UM i zapytaj czy przyjmą zgłoszenie do ewidencji spółkę cywilną. IMHO
    >+ odpowiedź bedzie negatywna.

    IMO też.
    Ale IMHO to nie jest przeszkoda do zawarcia umowy: większość umów
    można wg listy w K.C. zawierać, co najwyzej S.C. do momentu
    wpisania wspólników do EDG nie może prowadzić DG :)
    Gdzieś jest błąd ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-02-12 19:05:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, castrol wrote:

> [...]
    >+ Mozna nadal, ale po co?? Po wejsciu do Uni nie bedzie juz czegos takiego jak
    >+ s.c. i bedzie trzeba spolke zmieniac np na sp. jawna

    Poproszę podstawę prawną, najlepiej z n-rami artykułów...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-02-12 19:13:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >[...]
    >

    > a rozumiesz opacznie :)
    Opacznie ? A poniższe zdanie (dwa nazwiska)

    >S.C. trzeba POWOŁAC. IMHO to nie to samo co ZAREJESTROWAĆ :)
    I to w pytaniu szło :-) Ewidencja zawiera przedsiębiorców, a nie s.c.

    BTW. Słyszałeś coś nt. obowiązku zmiany istniejących s.c. na spółki
    jawne z dniem 1 maja br ? Ktoś tu plotkę posiał ;-)

    Artur Golański

  • 18. Data: 2004-02-12 19:51:08
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Bob napisał(a):

    > dlatego zastanawiamy sie nad zalozeniem od razu spolki jawnej
    >
    > nie chce za 2 miesiace robic przeksztalcenia.......bo s.c. nie funkcjonuje
    > w UE

    To uruchamiasz DG gdzieś poza Polską?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 19. Data: 2004-02-12 19:54:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ > a rozumiesz opacznie :)
    >+ Opacznie ? A poniższe zdanie (dwa nazwiska)

    No dobrze :)

    [...]
    >+ BTW. Słyszałeś coś nt. obowiązku zmiany istniejących s.c. na spółki
    >+ jawne z dniem 1 maja br ? Ktoś tu plotkę posiał ;-)

    Chyba posiał: byłoby dziwne, jakby zmieniając (w październiku ?)
    pod koniec roku K.C. wprowadzono przepisy które "zaraz mają
    zniknąć" i nie oznaczono ich jako przepisy przejściowe.
    Co prawda to jest możliwe przy naszym parlamencie :), ale... ale
    nie podejrzewam że to prawda :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2004-02-16 13:25:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > Zgodnie z art. 88b. 2.2 zgłoszenie powinno zawierać także
    > oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy,

    ALEZ OCZYWISCIE...
    ja podalem tylko tresc pola NAZWA..

    > a jeżeli
    > stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również
    > wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego.

    Tak jest to TEZ JEST.

    > Nie podlega chyba dyskusji, że s.c. NIE zamieszkuje i przedsiębiorcą
    > NIE jest.

    Alez OCZYWISCIE ze NIE JEST.

    Ale NAZWA pod jaka podmiot prowadzi dzialalnosc gospodarcza
    moze jsie nazywac nawet RAJ NA ZIEMI ....itd..

    > Artur Golański

    Boguslaw