  • 1. Data: 2004-02-25 08:34:49
    Temat: spadek po babci [dluugie i zagmatwane]
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Poradzcie:
    Tesciowa rozwiodla sie ze swoim mezem ze 30 lat temu zostajac z
    pierworodnym synem jedynakiem. Nie chciala miec z bylym mezem nic
    wspolnego. Maz ozenil sie drugi raz, mial 3 synow i umarl kilka lat
    temu. Jesienia zeszlego roku umarla matka tego "męża" zostawiajac jakis
    malutki spadek. Moj mąż - czyli ten pierworodny jedynak - jest jednym ze
    spadkobiercow. Nie jest przekonany czy ma sie o ten spadek ubiegac, bo
    po pierwsze: babcie widzial ostatnio 30 lat temu i nawet nie pamieta jak
    wygladala, po drugie: spadek to jakies 500 zl z konta "na łebka". Zadne
    zawiadomienie z sadu o tym, ze jest spadkobierca nie przyszlo, dzwonil
    tylko do tesciowej brat tego jej bylego męża informujac o smierci babci
    i spadku. Tesciowa wymyslila sobie, ze moj mąż, pierworodny jedynak,
    powinien pojsc do notariusza i zrzec sie spadku notarialnie, i wierci
    nam dziure w brzuchu juz od 2 tygodni. Tesciowa lubi porządzic:-) Moj
    mąż chętnie by sie tego spadku zrzekl, tylko czy koniecznie trzeba to
    robic w ten sposob? Czy nie mozna zrobic tego w sądzie?
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 2. Data: 2004-02-25 14:05:26
    Temat: Re: spadek po babci [dluugie i zagmatwane]
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    [edymon] wrote:

> [...]
    > mąż chętnie by sie tego spadku zrzekl, tylko czy koniecznie trzeba to
    > robic w ten sposob? Czy nie mozna zrobic tego w sądzie?
    Nie mozna ... za pozno... do pol roku mozna spadek ODRZUCIC, ale jesli
    macie dzieci - to one z kolei beda spadkobiercami i tez beda musiay
    odrzucic... a jesli sa maloletnie... to kurator.... no istny chorrro oo
    pare zlotych... i to wolne od podatku....

    W sumie to baaardzo podejrzane... Byc moze jest tego spadku duuuzo wiecej.

    Najprosciej powiedziec tesiowej, ze to 1/n z 500 zl dostanie w drodze
    darowizny po procesie, bo tak prosciej i taniej...
    nie ma sensu placic notariuszowi tyle, ile dynosi odrzucany spadek..

    A odrzucic mozna tez przed sadem.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-25 18:03:31
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik bosz napisał:
> [...]
    > odrzucic... a jesli sa maloletnie... to kurator.... no istny chorrro oo
    > pare zlotych... i to wolne od podatku....
    Dzieci nie mamy, po problemie.
    > W sumie to baaardzo podejrzane... Byc moze jest tego spadku duuuzo wiecej.
    Tez tak uwazam, ale to nie moja babcia, wiec nie bede pazerna:-)))
    > Najprosciej powiedziec tesiowej, ze to 1/n z 500 zl dostanie w drodze
    > darowizny po procesie, bo tak prosciej i taniej...
    Hehe:-)
    > nie ma sensu placic notariuszowi tyle, ile dynosi odrzucany spadek..
    > A odrzucic mozna tez przed sadem.
    Aha, czyli jezeli dobrze mysle to przyjdzie pewnie zawiadomienie, ze
    jest sprawa w sadzie i wtedy bedzie mozna powiedziec, ze sie zrzeka
    spadku? No ale zalozmy, ze mąz pojdzie do tego notariusza, bo pol roku
    od smierci babci jeszcze nie minelo (zmarla gdzies w pazdzierniku),
    sporzadzi odpowiedni dokument i co ma z nim dalej zrobic???? Tesciowa
    sugeruje wyslanie tego dokumentu do tego wujka, ktory dzwonil:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 4. Data: 2004-02-25 21:02:17
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

> [...]
    > sporzadzi odpowiedni dokument i co ma z nim dalej zrobic???? Tesciowa
    > sugeruje wyslanie tego dokumentu do tego wujka, ktory dzwonil:-)

    rozumiem, że teść nie żyje, bo jeżeli by żył to on jest spadkobiercą a nie
    mąż.
    zawiadomienie o sprawie przyjdzie, mozna stawić się do sadu i powiedzieć, że
    się spadku zrezka ale... to nic nie da jeżeli od śmieric spadkodawcy upłynął
    okres 6 miesięcy. wtedy trzeba poczekać do działu spadku (o ile ktoś wniesie
    taką sprawę) i tam oświadczyć sadowi, że nic się nie chce, ani części
    fizycznej majątku, ani stosownej spłaty. Uwaga! po stwierdzeniu nabycia
    spadku należy rozliczyć się w urzedzie skarbowym z podatku od spadków i
    darowizn, z tym, że najczęściej nie jest to jakaś znaczna kwota.
    jeżeli mąż odrzuci spadek u notariusza to niech dokument trzyma u siebie, a
    jak kiedyś bedzie sprawa spadkowa to go wtedy wyśle do Sądu.
    pozdrawiam.
    --
    wowka

  • 5. Data: 2004-02-26 09:40:09
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik wowka napisał:
    [ciach}
> [...]
    > jeżeli mąż odrzuci spadek u notariusza to niech dokument trzyma u siebie, a
    > jak kiedyś bedzie sprawa spadkowa to go wtedy wyśle do Sądu.
    Dzieki!

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 6. Data: 2004-02-26 10:47:31
    Temat: Re: spadek po babci [nic z tego - niezle jaja]
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Chociaz pol roku mija w przyszlym tygodniu to nic z tego.Sprawy w sadzie
    nie bylo jeszcze i juz sie raczej nie wyrobią, bo glowny spadkowbierca
    nie moze sie "dobic" do 3 pozostalych spadkobiercow - nie odpowiadaja na
    listy ani telefony. Notariusz powiedzial, ze aby zrzec sie spadku trzeba
    miec odpis aktu zgonu i dane wszystkich spadkobiercow - czyli generalnie
    kupa. Czyli co sie dzieje z tym spadkiem po pol roku jezeli nie bylo
    rozprawy? Glowny spadkobierca tez nie ma dokladnych danych mojego meza,
    tylko numer telefonu do tesciowej i jej adres, nie ma pojecia gdzie
    mieszkamy. Prosil o przeslanie mu odpisu aktu urodzenia meza (ale tu mi
    sie jakis Red Alert wlacza... po co mu to?) Jezeli ten spadek przechodzi
    automatycznie to mamy nadzieje, ze 95 letnia babcia nie wziela zadnego
    kredytu:-(

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 7. Data: 2004-02-26 13:48:45
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie jakis Red Alert wlacza... po co mu to?) Jezeli ten spadek przechodzi
    > automatycznie to mamy nadzieje, ze 95 letnia babcia nie wziela zadnego

    jeżeli nie ma długów to nie trzeba sie obawiać. Faktycznie do
    przeprowadzenia spadku potrzebne sa odpisy aktu zgonu spadkodawcy oraz (nie
    we wszystkich sądach) odpisy aktów urodzenia spadkobierców, czasami sad żąda
    nawet odpisu aktu małżeństwa córki spadkodawcy, jeżeli ta wyszła za mąż i
    zmieniła nazwisko. Teraz trzeba po prostu poczekać na sprawę sądową, a potem
    ewentualnie zrzec się spadku w sprawie o dział spadku w sądzie lub przy
    dziale spadku u notariusza. można też zbyćspadek (swój udział0 u notariusza.
    pozdrawiam
    --
    wowka

  • 8. Data: 2004-02-26 13:52:55
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik wowka napisał:
    [ciach]
> [...]
    > dziale spadku u notariusza. można też zbyćspadek (swój udział0 u notariusza.
    Dziekuje za pomoc! Poczekamy i zobaczymy co sie bedzie dzialo. I mam
    naprawde nadzieje, ze ktorys z wnusiow nie wzial na babci dowod na
    przyklad pozyczki w Providencie...:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 9. Data: 2004-02-26 13:56:05
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik [edymon] napisał:

    > Dziekuje za pomoc! Poczekamy i zobaczymy co sie bedzie dzialo. I mam
    > naprawde nadzieje, ze ktorys z wnusiow nie wzial na babci dowod na
    > przyklad pozyczki w Providencie...:-)
    I jeszcze dodam, ze to naprawde kupiata sprawa, bo moj maz z ta babcia
    nie mial zadnych kontaktow od mniej wiecej 1970 roku, bo jak tesciowa
    sie rozwiodla to zerwala zupelnie kontakty z bylym mezem i jego rodzina,
    a swojemu synowi (czyli mojemu mezowi) zmienila sądownie nazwisko na
    swoje panienskie:-)
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]

  • 10. Data: 2004-02-26 14:08:00
    Od: "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl>

    Użytkownik bosz napisał:
    [ciach]
    > NIe mieszaj czlowiekowi w glowie.
    >
    > Zrzec to sie mogl za zycia spadkoeawcy - notarialnie.
    > Teraz morze odrzucic... i to tylko do pewnego czasu...
    >
    > Nie wiem, ale watpie by trzeba bylo do odrzucenia dane innyc spadkobiercow.
    Trzeba. Pytalam u notariusza:-( Tudziez odpis aktu zgonu babci, ktorej
    maz nie widzial od ponad 30 lat... Dane spadkobiercow to jeszcze lepsza
    jazda...

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka [edymon]