    From: "wowka" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek po babci [nic z tego - niezle jaja]
    Date: Thu, 26 Feb 2004 14:48:45 +0100

    Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości
    news:c1kisp$6o1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Chociaz pol roku mija w przyszlym tygodniu to nic z tego.Sprawy w sadzie
    > nie bylo jeszcze i juz sie raczej nie wyrobią, bo glowny spadkowbierca
    > nie moze sie "dobic" do 3 pozostalych spadkobiercow - nie odpowiadaja na
    > listy ani telefony. Notariusz powiedzial, ze aby zrzec sie spadku trzeba
    > miec odpis aktu zgonu i dane wszystkich spadkobiercow - czyli generalnie
    > kupa. Czyli co sie dzieje z tym spadkiem po pol roku jezeli nie bylo
    > rozprawy? Glowny spadkobierca tez nie ma dokladnych danych mojego meza,
    > tylko numer telefonu do tesciowej i jej adres, nie ma pojecia gdzie
> [...]

    jeżeli nie ma długów to nie trzeba sie obawiać. Faktycznie do
    przeprowadzenia spadku potrzebne sa odpisy aktu zgonu spadkodawcy oraz (nie
    we wszystkich sądach) odpisy aktów urodzenia spadkobierców, czasami sad żąda
    nawet odpisu aktu małżeństwa córki spadkodawcy, jeżeli ta wyszła za mąż i
    zmieniła nazwisko. Teraz trzeba po prostu poczekać na sprawę sądową, a potem
    ewentualnie zrzec się spadku w sprawie o dział spadku w sądzie lub przy
    dziale spadku u notariusza. można też zbyćspadek (swój udział0 u notariusza.
    pozdrawiam
    --
    wowka