    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek po babci [dluugie i zagmatwane]
    Date: Wed, 25 Feb 2004 15:05:26 +0100

    [edymon] wrote:

    > Poradzcie:
    > Tesciowa rozwiodla sie ze swoim mezem ze 30 lat temu zostajac z
    > pierworodnym synem jedynakiem. Nie chciala miec z bylym mezem nic
    > wspolnego. Maz ozenil sie drugi raz, mial 3 synow i umarl kilka lat
    > temu. Jesienia zeszlego roku umarla matka tego "męża" zostawiajac jakis
    > malutki spadek. Moj mąż - czyli ten pierworodny jedynak - jest jednym ze
    > spadkobiercow. Nie jest przekonany czy ma sie o ten spadek ubiegac, bo
    > po pierwsze: babcie widzial ostatnio 30 lat temu i nawet nie pamieta jak
> [...]
    Nie mozna ... za pozno... do pol roku mozna spadek ODRZUCIC, ale jesli
    macie dzieci - to one z kolei beda spadkobiercami i tez beda musiay
    odrzucic... a jesli sa maloletnie... to kurator.... no istny chorrro oo
    pare zlotych... i to wolne od podatku....

    W sumie to baaardzo podejrzane... Byc moze jest tego spadku duuuzo wiecej.

    Najprosciej powiedziec tesiowej, ze to 1/n z 500 zl dostanie w drodze
    darowizny po procesie, bo tak prosciej i taniej...
    nie ma sensu placic notariuszowi tyle, ile dynosi odrzucany spadek..

    A odrzucic mozna tez przed sadem.

    Boguslaw