  • 1. Data: 2004-10-06 23:58:12
    Temat: ściągalność alimentów z zagranicy polski
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Być może jest to narazie teoria, ale ktoś może coś wie konkretnego.

    Prawdopodobnie, zostaną zasądzone alimenty na małoletnie dziecko od matki,
    która jest za granicą. W zasadzie nielegalnie tam pracuje. Czy istnieje
    jakaś możliwość prawna egzekucji ?

    Ten sam przypadek ale inaczej. Matka dziecka zobowiązana do płacenia
    alimentów, przebywa za granicą. Wstępuje tam w związek małżeński z
    obywatelem danego państwa. Zmienia nazwisko, podejmuje legalną pracę. Co w
    tym przypadku ? Interpol ? coś da się w z tym zrobic ?

    I jeszcze jedno. Matka otrzymuje zezwolenie na pracę w danym kraju, więc
    jest gdzieś zarejestrowana. co wtedy ?

    Dodam iż jest to kraj należący do uni europejskiej.

    Są jakieś instrumenty prawne mogące skutecznie wymusić płacenie tego co się
    dziecku należy ?

    Jacobs

  • 2. Data: 2004-10-07 08:47:38
    Temat: Re: ściągalność alimentów z zagranicy polski
    Od: "Maciek" <s...@w...vectranet.pl>

    Witam !! Jestem w podobnej sytuacji i pierwsze co musisz zrobić to znać
    dokładny adres tej osoby !! I zakładasz sprawę w polskim sądzie. Czas do 1
    rozprawy około 6 miesięcy ( tak przynajmniej w moim przypadku ) .

  • 3. Data: 2004-10-07 11:29:36
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Użytkownik "Maciek" <s...@w...vectranet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam !! Jestem w podobnej sytuacji i pierwsze co musisz zrobić to znać
    > dokładny adres tej osoby !! I zakładasz sprawę w polskim sądzie. Czas do 1
    > rozprawy około 6 miesięcy ( tak przynajmniej w moim przypadku ) .

    dziękuje za odpowiedź. Lecz oficjalnie osoba ta zameldowana jest nadal w
    Polsce, a faktycznie przebywa za granicą u swojego kochanka. Niestety adresu
    nie znam. Lecz czy to coś da, nawet jakbym znał adres ?

    Jacobs

  • 4. Data: 2004-10-07 21:38:19
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 07/10/2004 13:29, jacobs400 wrote :
> [...]
    > Polsce, a faktycznie przebywa za granicą u swojego kochanka. Niestety adresu
    > nie znam. Lecz czy to coś da, nawet jakbym znał adres ?

    Moim zdaniem, skoro jest zameldowana w Polsce, to zakładaj sprawę
    podając adres zameldowania. M.in. po to jest zameldowanie, żeby było
    wiadomo na jaki adres przesyłać pisma procesowe. Powinieneś dostać wyrok
    zaoczny. Skoro osoba ta nie wymeldowała się, należy domniemywać, że
    nadal przebywa na stałe w miejscu zameldowania, a pism procesowych po
    prostu nie odbiera. W ten sposób będziesz się martwił, o miejsce
    zamieszkania tej osoby z już z wyrokiem w ręku, a adres będzie potrzebny
    komornikowi do ściągnięcia zasądzonej należności.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 5. Data: 2004-10-08 18:07:24
    Od: "Maciek" <s...@w...vectranet.pl>

    Jeszcze możesz podać o alimenty jej rodziców czyli tesciów !!

  • 6. Data: 2004-10-08 18:37:55
    Temat: Re: =B6ci=B1galno=B6=E6 aliment=F3w z zagranicy polski
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jeszcze możesz podać o alimenty jej rodziców czyli tesciów !!

    Dokladnie. Mozesz poslac do wiezienia dwoje starszych bogu ducha winnych
    ludzi. W Polsce wszystko jest mozliwe ... az sie boje miec dzieci ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow