  • 1. Data: 2004-10-06 21:33:19
    Temat: Odmowa wykonania polecenia
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Pracownik może odmówić wykonania polecenia ale w oparciu o jaki przepis?
    Pracodawca (przełożony_ wydaje mu polecenie sprzeczne z aktem prawnym a
    pracownik odmawia wykonania ale czy ma prawo?

  • 2. Data: 2004-10-06 22:16:51
    Temat: Re: Odmowa wykonania polecenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    Sytuacja jest nieciekawa, bo pracownika nie chronią przepisy dotyczące
    funkcjonariuszy. policjant, żołnierz itp. na polecenie przełożonego musi
    popełnić wszystko z wyjątkiem przestępstwa. A więc może nawet wykroczenie
    bezkarnie popełnić. Pracownik nie.

    Jakbyś napisał jakiego rodzaju ma to być czyn, to może by się dało jakiś
    złoty środek wymyślić. A tak, to pracownik będzie sprawcą, a pracodawca
    podżegaczem. Jeden i drugi odpowiada, przy czym w znanych mi wypadkach
    pracodawca dostawał większy wyrok, bo sąd dopatrywał się sprawstwa
    kierowniczego.

  • 3. Data: 2004-10-07 07:11:07
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Pracownik może odmówić wykonania polecenia ale w oparciu o jaki
    przepis?
    > Pracodawca (przełożony_ wydaje mu polecenie sprzeczne z aktem prawnym a
    > pracownik odmawia wykonania ale czy ma prawo?

    Niech mu pracodawca da to na pismie, a on na pismie odmowi.

  • 4. Data: 2004-10-07 21:34:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2004 23:33:19 +0200, pissmejker naskrobał(a):

    > Pracownik może odmówić wykonania polecenia ale w oparciu o jaki przepis?
    > Pracodawca (przełożony_ wydaje mu polecenie sprzeczne z aktem prawnym a
    > pracownik odmawia wykonania ale czy ma prawo?

    Zgodnie z orzecznictwem MA OBOWIĄZEK ODMÓWIĆ każdego polecenia od
    przełożonego które uzna za szkodliwe dla firmy (no chyba że przełożony to
    właściciel ).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-10-09 19:03:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia Wed, 6 Oct 2004 23:33:19 +0200, pissmejker naskrobał(a):
    [...]
> [...]
    >+ Zgodnie z orzecznictwem MA OBOWIĄZEK ODMÓWIĆ każdego polecenia od
    >+ przełożonego które uzna za szkodliwe dla firmy

    ...na moje oko prawdopodobne jest polecenie *na korzyść* firmy,
    acz *sprzeczne z prawem*.
    Stawiam ci zarzut strzelania obok celu :)

    pozdrowienia, Gotfryd