  • 1. Data: 2004-10-06 21:01:31
    Temat: Nietypowe pytanie - nt. egzekukcji
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    A ściślej 2 pytania - pierwsze, to malutkie pytanko: jak jest nakaz zapłaty (i
    później komornik) na męża, to rozumiem, że żony komornik nie będzie wzywał, no
    i ona nie musi być przy licytacji (zajęciu sprzętu domowego)?
    I drugie - zasadnicze pytanie:
    Jak tytuł (kiedyś) będzie również na żonę, to czy mogę jej nie posyłać do
    komornika, ona zrobi mi pełnomocnictwo i w jej imieniu będę załatwiał??

    Jest to dla nas o tyle ważne, że przed egzekucją już się nie uchronimy
    niestety, ale żona właśnie zaszła w ciążę (przedtem 3x poroniła), źle ją znosi
    i boję się o nią i o dziecko - lekarz ginekolog mówi, żeby "się nie stresować".
    A kolosalnym dla niej stresem jest już sama myśl o komorniku, a co dopiero
    jakby miała przy tym być :((((

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź!

  • 2. Data: 2004-10-12 11:43:16
    Temat: Re: Nietypowe pytanie - nt. egzekukcji
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1243.0000072b.41645d2b@newsgate.onet.pl...
> [...]
    wzywał, no
    > i ona nie musi być przy licytacji (zajęciu sprzętu domowego)?

    Pytanko wcale nie jest malutkie ;) Podstawą egzekucji jest tyuł wykonawczy,
    czyli rozumiem że u Ciebie nakaz zapłaty (tzw tytył egzekucyjny) + klauzula
    wykonalności nadana przez sąd. Przeciwko osobie zamężnej/żonatej klauzula
    wydawana jest przeciwko małżonkowi, po wysłuchaniu tegoż małżonka (art. 787
    kpc).
    Tak więc na tym etapie obecność żony może być konieczna - w sądzie nie u
    komornika. Wysłuvchanie jednak nie musi wiązać się ze stawiennictwem bo kpc
    stwierdza również:
    "W wypadku gdy według przepisów kodeksu niniejszego zachodzi potrzeba
    wysłuchania strony, wysłuchanie odbywa się, stosownie do okoliczności, bądź
    przez spisanie protokołu w obecności lub nieobecności drugiej strony, bądź
    przez oświadczenie strony na piśmie."

    > I drugie - zasadnicze pytanie:
    > Jak tytuł (kiedyś) będzie również na żonę, to czy mogę jej nie posyłać do
    > komornika, ona zrobi mi pełnomocnictwo i w jej imieniu będę załatwiał??

    Nie bardzo łapię (ale może brakuje mi wiedzy praktycznej) po co w toku
    postepowania żona albo Ty sam chodzić macie do komornika? Oczywiście tam
    gdzie konieczna jest obecność dłużnika żona może udzielić Ci pełnomocnictwa.

    > żona właśnie zaszła w ciążę

    To gratuluję i życzę powodzenia. A zwolnienie lekarskie uwolni ją od udziału
    w jakichkolwiek czynnościach przed sądem czy komornikiem. Zastanawiam się
    też czy nie odroczy samej egzekucji ale tu - przyznam się - brakuje mi
    informacji.

    pzdr