  • 1. Data: 2021-04-27 15:59:06
    Temat: sąd wyśmiał kulsonów
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<We wtorek, 27 kwietnia Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia wydał wyrok
    w sprawie Katarzyny Augustynek, szerzej znanej jako Babcia Kasia. To
    aktywistka-seniorka, która z racji swojej częstej obecności na protestach
    przeciwko rządom Prawa i Sprawiedliwości stała się jedną z najbardziej
    rozpoznawanych przedstawicielek tzw. opozycji ulicznej.

    Po godz. 14 usłyszała w sądzie: "Niewinna". Sąd kosztami procesu obciążył
    Skarb Państwa.

    Sędzia przekonywała, że rolą policji nie jest legitymowanie obywatela,
    który wykorzystuje swoje prawa. A w tym wypadku policja nie miała prawa
    legitymować oskarżonej. Dlatego działania policji sąd określił jako
    "nieproporcjonalne i nieadekwatne", za to uderzające w godność człowieka. -
    Nie można dopuścić do sytuacji, żeby osoba protestująca była wręcz
    odzierana z odzieży - przekonywał sąd, który nie znalazł żadnego
    usprawiedliwienia dla sposobu działań policji.

    I przypomniał, że policjanci jakby zapomnieli, że są zobligowani nie tylko
    do wykonywania poleceń czy rozkazów, ale też do przestrzegania prawa.>>

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,270238
    63,babcia-kasia.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-04-27 16:15:55
    Temat: Re: sąd wyśmiał kulsonów [Świat według GW]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > do wykonywania poleceń czy rozkazów, ale też do przestrzegania prawa.>>

    Jakie odszkodowanie za działania policji dostałaby babcia Kasia pod
    rządami PO-Tuska?

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-04-27 16:26:30
    Od: rAzor <"he he he"@he he he he.il>

    A. Filip pisze:

    > Jakie odszkodowanie za działania policji dostałaby babcia Kasia pod
    > rządami PO-Tuska?

    Sie kurwiu pytaj ile dostaniesz batow za swojo tempote.

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwo wali się w ryj w obronie własnej.

  • 4. Data: 2021-04-27 19:21:00
    Temat: Re: sąd wyśmiał kulsonów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 15:59, Olin pisze:

    > A w tym wypadku policja nie miała prawa
    > legitymować oskarżonej.

    Sędzia ewidentnie nadinterpretuje. Mamy przecież wykładnie, że kulon ma
    prawo legitymować zawsze, ponieważ ustawodawca nie sprecyzował czy powód
    czynności musi być prawdziwy!

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-04-27 19:36:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.04.2021 o 19:21, Shrek pisze:

    > Sędzia ewidentnie nadinterpretuje. Mamy przecież wykładnie, że kulon ma
    > prawo legitymować zawsze, ponieważ ustawodawca nie sprecyzował czy powód
    > czynności musi być prawdziwy!

    W sumie sędziowie muszą być naprawdę mocno cięci na dojną zmianę, bo w
    sumie taka praktyka istniała "od zawsze" i wymiar sprawiedliwości to
    przyklepywał:

    1. Legitymujemy bez powodu
    2. Obywatel odmawia
    3. Walimy grzywnę za odmowę legitymowania - bez wnikania, czy samo
    legitymowanie było zasadne.

    Kulsony muszą być bardzo zdziwieni, że zrobiło się inaczej.

    W ogóle więcej było takich samograjów: znaleźliśmy jakikolwiek komputer
    przy okazji czegokolwiek -> grzywna za pirackie windowsy, skarga
    sąsiadów na hałas -> grzywna za brak meldunku...

    MJ

  • 6. Data: 2021-04-27 20:32:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 19:36:46 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > W sumie sędziowie muszą być naprawdę mocno cięci na dojną zmianę,
    [...]

    Maja powody ... ale przeciez tylko polowa.
    Bo druga sympatyzuje.

    Wiec o tych sprawach orzekanych przez druga polowe sedziow nie
    slyszymy, czy ... w Warszawie pierwsza polowa jest wieksza ?

> [...]
    > legitymowanie było zasadne.
    >
    > Kulsony muszą być bardzo zdziwieni, że zrobiło się inaczej.

    Ciekawe jak bedzie z kolejna zmiana - sad zacznie oceniac wnioski
    aresztowe.
    Czy to szybko wroci do normy, ewentulnie - ocenial bedzie tylko znanym
    i bogatym :-)

    > W ogóle więcej było takich samograjów: znaleźliśmy jakikolwiek komputer
    > przy okazji czegokolwiek -> grzywna za pirackie windowsy, skarga
    > sąsiadów na hałas -> grzywna za brak meldunku...

    A tu kolejny nie wyszedl:
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/wlasciciel
    -klubu-z-rybnika-otworzyl-go-mimo-zakazu-sad-uznal-j
    ego-zatrzymanie-za/gvtmlq4

    J.

  • 7. Data: 2021-04-27 20:32:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 19:36, Michal Jankowski pisze:

    > W sumie sędziowie muszą być naprawdę mocno cięci na dojną zmianę,

    Wcale się nie dziwie. Przecież otwarcie wywołano wojnę z praworządnością
    i sądownictwem. Nawet ściagano za znieważenie koszulką z napisem
    konstytucja.

> [...]
    >
    > 1. Legitymujemy bez powodu
    > 2. Obywatel odmawia
    > 3. Walimy grzywnę za odmowę legitymowania - bez wnikania, czy samo

    Ale była mocno ograniczona w ilości i jakości. O ile legitymowanie
    uczestników marszu gdzie drzewka sadzono od tyłu jakoś uchodziło, to
    teraz otwarcie legitymują za to, że nie lubisz rządu.

    > Kulsony muszą być bardzo zdziwieni, że zrobiło się inaczej.

    W to akurat nie wątpię.

    > W ogóle więcej było takich samograjów: znaleźliśmy jakikolwiek komputer
    > przy okazji czegokolwiek -> grzywna za pirackie windowsy,

    To jakieś dwie dekady temu.

    > skarga
    > sąsiadów na hałas -> grzywna za brak meldunku...

    Prawdę mówiąc nie spotkałem się - jak już to wpadli i grzecznie
    poprosili żeby nie musieli wpadać drugi raz.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-04-27 20:35:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 20:32, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > Maja powody ... ale przeciez tylko polowa.
    > Bo druga sympatyzuje.

    Jest też opcja, że mimo symaptii (cały czas obstawiam, że jest to
    znacząca mniejszość) to jednak jak nie chcesz z siebie zrobić
    definytywnej szmaty to nie bardzo jest z czego ulepić wyrok.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-04-27 21:29:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.04.2021 o 20:32, Shrek pisze:

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się - jak już to wpadli i grzecznie
    > poprosili żeby nie musieli wpadać drugi raz.

    O tym to najpierw słyszałem, a w końcu widziałem osobiście:

    Zdarzało mi się z 5 razy w ciągu 20 lat wzywać organa do nocnych imprez.

    4 razy organa uciszały.

    Za 5 razem organa uciszyły, ale jak poszły, to impra ruszyła w
    trójnasób. No to wezwałem jeszcze raz i tym razem lokator tak obraził
    policjanta, że organa wszczęły. Raz zeznałem na policji, raz w sądzie i
    słyszałem ogłoszenie wyroku za (m.in.) ten brak.

    MJ

  • 10. Data: 2021-04-27 21:40:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 21:29, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > policjanta, że organa wszczęły. Raz zeznałem na policji, raz w sądzie i
    > słyszałem ogłoszenie wyroku za (m.in.) ten brak.

    Czyli jak pisałem (z drugiej strony - młodość...). Wpadali i grzecznie
    prosili, żeby nie musieli drugi raz wpadać. No i na tym się kończyło.

    Znam jeszcze jeden absurdalny przypadek, gdzie robiliśmy piwo sąsiedzkie
    na patio - o 18. Sąsiedzi z bloku naprzeciwko zawezwali straż miejską że
    piwo pite. Przyjechali i zostali poinformowani, że właściciel
    prywatenego terenu nie widzi w tym problemu - domagali się stanowiska
    zarządu wspólnoty - tak się składa że 4 z 5 było obecnych więc
    przeprowadzono głosowanie i ponownie ich poinformowano, że właściciel
    nieruchomości nie widzi problemu. To wparowali na, 18 co się w bloku
    odbywała i tam mandat wlepili...

    Ale to straszniki miejskie były.

    --
    Shrek