  • 1. Data: 2014-09-12 11:13:41
    Temat: renta zawieszenie zmniejszenie i odebranie
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie, żeby mi to było do czegoś potrzebne, ale jak ma się sprawa
    zmniejszenia, zawieszenia i odebrania renty z tytułu niezdolności do pracy?

    w necie są same prawdziwe idiotyzmy pisane chyba tylko dla elit-po...

    kiedy zachodzi każdy z tych przypadków?

    no i jeszcze jak można pracować na takiej rencie? na stronach zusu to
    chyba nawet zalecają, żeby na rencie zajmować się jakaś pracą... takie
    można odnieść wrażenie...

    tak weekendowo ;o)

  • 2. Data: 2014-09-12 21:15:24
    Temat: Re: renta zawieszenie zmniejszenie i odebranie
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:luudg7$5ef$1@node1.news.atman.pl...
    > nie, żeby mi to było do czegoś potrzebne, ale jak ma się sprawa
    > zmniejszenia, zawieszenia i odebrania renty z tytułu niezdolności do
    pracy?

    Jak masz rentę to masz ją przyznaną na jakiś okres lub na stałe.
    Przechodzisz badania i masz rentę przyznaną nadal lub odebraną
    bo np odzyskałeś zdolność do pracy.
    Zmniejszenie/zwiększenie zależy od przyznanego stopnia
    niepełnosprawności.

    > w necie są same prawdziwe idiotyzmy pisane chyba tylko dla elit-po...
    Nie wiem czy na takie natrętne mysli mógłyś coś od ZUSu wyrwać ale
    możesz próbować.

> [...]
    >
    > no i jeszcze jak można pracować na takiej rencie? na stronach zusu to
    > chyba nawet zalecają, żeby na rencie zajmować się jakaś pracą... takie

    Można pracować (etat, zlecenie, dzieło, własna DG).
    Po przekroczeniu pewnego pułapu dochodów ZUS zmniejsza świadczenie
    o bodajże 24%, a po przekroczeniu następnego progu zawiesza.
    Progi są co roku inne i ogłaszane przez ZUS