  • 1. Data: 2014-09-10 12:51:01
    Temat: spolka cywilna a referencje
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Witam!

    Jest sobie spółka cywilna dwóch osób, nazwijmy ich A i B. Mają referencje
    (poświadczenia), które umożliwiają im startowanie w określonych zamówieniach
    publicznych.
    Czy po zmianie jednego ze wspólników (wchodzi wspólnik C, wychodzi wspólnik
    A) referencje te nadal będą ważne przy zamówieniach publicznych?
    Dodam, że referencje te wystawione są na "Nazwa" Sp. C. A. Kowalski - B.
    Krasicki

    Czy też jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przekształcenie w spółkę
    jawną?

  • 2. Data: 2014-09-10 13:12:19
    Temat: Re: spolka cywilna a referencje
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Użytkownik "Krzychu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Krasicki

    > Czy też jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przekształcenie w spółkę

    Ewentualnie czy wspólnik B może się w tradycyjnej jednoosobowej działalności
    gospodarczej posługiwać tymi referencjami wystawionymi na spółkę cywilną,
    której jest/był wspólnikiem?

  • 3. Data: 2014-09-10 17:04:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności gospodarczej posługiwać tymi referencjami wystawionymi na
    > spółkę cywilną, której jest/był wspólnikiem?

    W mojej ocenie wszystko zależy od kontekstu. Jeśli wspólnik B, albo spółka
    wspólników B-C napisze, że wspólnik B działając w spółce A-B otrzymał
    referencje, to wszystko w porządku. Obleci jeszcze posługiwanie się
    referencjami przez samego B, no bo dostali i A i B te referencje. Ale
    posługując się referencjami w spółce B-C naraża się przede wszystkim na
    śmieszność, bo w tych referencjach pewnie jest napisane, kogo dotyczą. No i
    pozostanie kwestia daty powstania - referencje będą sprzed powstania spółki
    B-C.

  • 4. Data: 2014-09-10 17:11:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-10 17:04, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > Ale posługując się referencjami w spółce B-C naraża się przede wszystkim
    > na śmieszność, bo w tych referencjach pewnie jest napisane, kogo

    Zapewne dotyczą tej samej spółki cywilnej (z tym samym NIP i REGON).

    > No i pozostanie kwestia daty powstania - referencje będą sprzed
    > powstania spółki B-C.

    Nie myl zmiany wspólników z powstaniem nowej spółki.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-09-10 17:32:11
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    .pl...

> [...]
    > śmieszność, bo w tych referencjach pewnie jest napisane, kogo dotyczą. No
    > i pozostanie kwestia daty powstania - referencje będą sprzed powstania

    Czy dobrze rozumiem, że w Twojej ocenie, wspólnik B jeżeli chciałby ich użyć
    w swojej jednoosobowej działalności to może i będą one ważne?

  • 6. Data: 2014-09-10 17:39:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-10 17:32, Krzychu pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, że w Twojej ocenie, wspólnik B jeżeli chciałby ich
    > użyć w swojej jednoosobowej działalności to może i będą one ważne?

    Wyjaśnij co to znaczy "ważność" referencji.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-09-10 18:41:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zapewne dotyczą tej samej spółki cywilnej (z tym samym NIP i REGON).

    > Nie myl zmiany wspólników z powstaniem nowej spółki.

    Z punktu widzenia cywilnoprawnego to jest nowa spółka. To, że wbrew
    przepisom kodeksu cywilnego oraz zdrowemu rozsądkowi uznano, że może to być
    jeden i ten sam podmiot prawa, to już osobna sprawa.

  • 8. Data: 2014-09-10 18:42:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że w Twojej ocenie, wspólnik B jeżeli chciałby ich
    > użyć w swojej jednoosobowej działalności to może i będą one ważne?

    Będą, pod warunkiem że zaznaczy, że nie są jego tylko spółki, w któej był
    współnikiem. One należą zarówno do niego jak i wspólnika A.

  • 9. Data: 2014-09-10 19:22:42
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    > Wyjaśnij co to znaczy "ważność" referencji.

    "Ważne", tzn. że zamawiający uzna ich treść za spełniającą warunek
    doświadczenia. Czyli uzna, że referencje wystawione na spółkę cywilną A i B
    są adekwatne dla osoby B. Tzn. uzna, że osoba B wykonała takie zamówienie.

  • 10. Data: 2014-09-10 19:24:03
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    .pl...

    > Będą, pod warunkiem że zaznaczy, że nie są jego tylko spółki, w któej był
    > współnikiem. One należą zarówno do niego jak i wspólnika A.

    Czyli co? Jakieś pismo przewodnie?
    I będą one w 100% jego? Czy też należy je podzielić na pół? (bo udział
    wspólników 50%/50%)?