  • 1. Data: 2014-09-12 11:13:19
    Temat: Rekojmia na uzywany samochod
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Kupiłem pół roku temu używany samóchód od osoby prywantej, nie prowadzącej
    działalności gospodarczej. Samochod przed kilka miesiecy działał dobrze,
    palił trochę wiecej niż powinien i używał za dużo oleju. Po kliku miesiącach
    pojawiły się wiesze problemy, zapalił się lampka pokazująca jakiś błąd. Po
    wizycie w serwisie(tydzień temu), stwierdzono że auto ma na pewno cofnięty
    licznik i brało udział w wypadku. Sprzedawca oczywiście nie poinformowął mnie
    o tym detalach i w umowie mam wzmiankę o dobrym stanie technicznym pojazdu.
    Czy mogę na podstawie orzeczenia serwisu (musi być jakiś autoryzowany
    producenta?) domagać się teraz od sprzedawcy obniżenia ceny, lub w jakiś inny
    sposób o doprowadzenie pojazdu do stanu zgodnego z umową?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 2. Data: 2014-09-12 11:40:21
    Temat: Re: Rekojmia na uzywany samochod
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.09.2014 11:13, Adramelech pisze:
> [...]
    > producenta?) domagać się teraz od sprzedawcy obniżenia ceny, lub w jakiś inny
    > sposób o doprowadzenie pojazdu do stanu zgodnego z umową?

    Ale umowa mówiła o stanie sprzed pół roku a nie o stanie obecnym. Inna
    sprawa to ten licznik ...

    p. m.

  • 3. Data: 2014-09-12 12:13:03
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    m <m...@g...com> Odpowiedz na

    > Ale umowa mówiła o stanie sprzed pół roku a nie o stanie obecnym. Inna
    > sprawa to ten licznik ...

    Wypadek też zdażył się przed zakupem auto przeze mnie.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 4. Data: 2014-09-12 12:31:18
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 12 Sep 2014 10:13:03 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > Wypadek też zdażył się przed zakupem auto przeze mnie.

    A potrafisz to udowodnić? Potrafisz też udowodnić, że poprzedni właściciel
    wiedział, że auto przechodziło jakiekolwiek naprawy blacharskie? Czy
    absolutna bezwypadkowość była zapisana w umowie kupna-sprzedaży?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2014-09-12 12:49:26
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 12.09.2014 12:13, Adramelech pisze:
    > m <m...@g...com> Odpowiedz na

    > Wypadek też zdażył się przed zakupem auto przeze mnie.

    Ale umawialiście się na dobry stan techniczny a nie bezwypadkowość.

    p. m.

  • 6. Data: 2014-09-12 13:15:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 września 2014 11:13:19 UTC+2 użytkownik Adramelech napisał:

    > o tym detalach i w umowie mam wzmiankďż˝ o dobrym stanie technicznym pojazdu.
    A czy auto naprawione po wypadku nie może być w "dobrym stanie technicznym"

  • 7. Data: 2014-09-12 17:49:36
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Kris <k...@g...com> Odpowiedz na
    ps.com:

    > A czy auto naprawione po wypadku nie może być w "dobrym stanie
    > technicznym"

    Wg mnie jest autem powypadkowym. Tak jak czerstwy chleb nie może być świeżym
    chlebem. Ale to tylko moja osobista interprestacja.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 8. Data: 2014-09-12 20:34:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-12 17:49, Użytkownik Adramelech napisał:

    > Wg mnie jest autem powypadkowym. Tak jak czerstwy chleb nie może być świeżym
    > chlebem. Ale to tylko moja osobista interprestacja.

    Jeśli masz w umowie zapis ze auto jest bezwypadkowe to możesz
    dochodzić jakichś rekompensat pieniężnych, w pozostałych przypadkach
    na drzewo.
    W kwestii cofniętego licznika musisz udowodnić że sprzedający to zrobił
    lub wiedział i celowo zataił o tym fakcie, nie potrafisz, na drzewo.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-09-12 21:01:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 września 2014 17:49:36 UTC+2 użytkownik Adramelech napisał:
    > Wg mnie jest autem powypadkowym.

    Ale czy auto powypadkowe nie może być w dobrym stanie technicznym?

    > Tak jak czerstwy chleb nie mo�e by� �wie�ym
    > chlebem. Ale to tylko moja osobista interprestacja.

    Zależy jak czerstwy. Bo może być czerstwy ale zdatny do spożycia i dalej smakować jak
    chleb a może być czerstwy spleśniały nadający się do utylizacji.
    Pół roku temu auto kupiłes nie mas zteraz jak udowodnić nawet tą "powypadkowość" bo
    skad wiadomo ze ew wypadek i naprawa nie miała miejsca miesiąc temu? To samo ze
    stanem licznika- trudno będzie Tobie udowodnić czy i kiedy został cofnięty.

  • 10. Data: 2014-09-13 00:45:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W kwestii cofniętego licznika musisz udowodnić że sprzedający to zrobił
    > lub wiedział i celowo zataił o tym fakcie, nie potrafisz, na drzewo.

    Nie zgadzam się. Jesli potrafimy dowieść, że sprzedający celowo zataił
    cofnięcie licznika, to mamy do czynienia z przestępstwem z art. 286 kk. Ale
    jeśli nie potrafimy tego dowieść, a potrafimy dowieść, że licznik był
    cofnięty w chwili wydania kupującemu pojazdu, to pozostaje odpowiedzialność
    cywilna sprzedająca za niezgodność stanu pojazdu z umową.