  • 1. Data: 2014-09-10 19:01:05
    Temat: Czy dałoby się zalegalizować morderstwo?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Wiadomo, że karalność określonego czynu jest względna, tzn.
    zależy od miejsca, w którym go dokonano i od obowiązującego
    tam prawa. Przykładowo: w jednym kraju osoba prowadząca samochód
    z określoną ilością alkoholu w organizmie popełnia
    przestępstwo, w innym - nie. Na podobnej zasadzie w jednym
    kraju ktoś uprawiający seks z osobą w określonym wieku
    zostałby uznany za przestępcę (a prawdopodobnie
    przylgnęłaby też do niego łatka pedofila), podczas
    gdy w innym kraju ten sam postępek z udziałem
    tych samych osób byłby w pełni zgodny z prawem.

    Tyle tytułem wstępu. Moje zasadnicze pytanie brzmi:
    skoro nie istnieje coś takiego jak globalny kodeks
    karny, to jak daleko jakieś państwo, korzystając
    z dobrodziejstw suwerenności, mogłoby
    udziwnić/zradykalizować swoje prawo bez oglądania się
    na inne kraje? Załóżmy, że w państwie X postanowiono
    wykreślić gwałt lub morderstwo (być może z pewnymi
    dodatkowymi założeniami, żeby X od razu się nie wyludniło)
    z lokalnego kodeksu karnego albo nigdy ich do niego nie wprowadzać.
    Ogólnie: państwo X postanawia zalegalizować czyn powszechnie
    uznany za zbrodniczy. Czy formalnie coś uniemożliwiałoby
    przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

  • 2. Data: 2014-09-10 19:54:42
    Temat: Re: Czy dałoby się zalegalizować morderstwo?
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    Czy formalnie coś uniemożliwiałoby
    > przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    > na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Przede wszystkim prawo zwyczajowe.

  • 3. Data: 2014-09-10 20:35:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.09.2014 19:01, Piotrek pisze:

    > uznany za zbrodniczy. Czy formalnie coś uniemożliwiałoby
    > przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    > na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Zdrowy rozsądek. To byłoby samobójstwo dla takiego państwa.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2014-09-11 10:02:38
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 10 września 2014 19:01:05 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    >
    > na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Ale takie regulacje już są.
    Stosują je np. islamiści gdzie religia
    tworzona przez religijnych ćwoków jest prawem.

    Takie USA też znaleźli sposób i sądownie
    skazano Ben Ladena na karę śmierdzi.
    UE jakby było mądre to też uznaliby Putina
    za bandytę i nakazali aresztowanie.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2014-09-11 13:21:16
    Od: stejaz <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 września 2014 10:02:38 UTC+2 użytkownik n...@t...net.pl
    napisał:

    > Takie USA też znaleźli sposób i sądownie
    > skazano Ben Ladena na karę śmierdzi.

    Tak? A nazwisko sędziego, prokuratora i obrońcy możesz podać?

    Stefan Jaziński

  • 6. Data: 2014-09-11 16:57:56
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Odpowiedź jest w książce "Planeta zła" Robert Sheckley

  • 7. Data: 2014-09-11 17:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości
> [...]
    >przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    >na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Prawo do zycia ... ale konwencje sa dobrowolne i mozna z nich wystapic

    Poza tym przeciez w tym panstwie prawo do zycia gwarantuja panowie
    Smith, Wesson & Kalasznikow :-)

    Tylko wiesz ... czlowiek istota spoleczna, i wkrotce doprowadzi do
    rewolucji i w tym panstwie :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-09-12 07:18:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    > na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Nic by nie stało na przeszkodzie, no moze ludzie, ktorzy tuz po wejsciu
    w zycie takiego prawa wymordowaliby tych co to prawo uchwalili.

  • 9. Data: 2014-09-12 07:21:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@t...net.pl wrote:

> [...]
    >
    > Takie USA też znaleźli sposób i sądownie
    > skazano Ben Ladena na karę śmierdzi.
    > UE jakby było mądre to też uznaliby Putina

    Nie skazali tylko scigali zeby go skazac juz oficjalnie.
    Niestety stalo sie tak ze zolnierz strzelał w obronie własnej.

  • 10. Data: 2014-09-12 08:54:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Sep 2014 10:01:05 -0700 (PDT), Piotrek
> [...]
    > przeforsowanie takiego pomysłu? Jeśli tak, to co stałoby
    > na przeszkodzie? Jakieś międzynarodowe konwencje?

    Dlaczego ktoś miałby przeszkadzać, przecież są kraje, gdzie prawo
    wręcz nakazuje morderstwo (zabicie) np. za cudzołóstwo, innowierstwo
    lub konsumowany homoseksualizm.

    --
    Marek