  • 1. Data: 2004-03-23 17:50:59
    Temat: pytanie ?
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Jakie przepisy maja zastosowanie, gdy ktos kto nie byl adresatem przelewu
    bankowego dostaje na konto pieniadze (błąd zleceniodawcy przelewu), w
    przypadu gdy zleceniodawca chce odzyskac te pieniądze?

    sprawa jest pilna prosze o pomoc

    Marek

  • 2. Data: 2004-03-23 17:53:49
    Temat: Re: pytanie ?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Marek wyskrobał(a):
    > Jakie przepisy maja zastosowanie, gdy ktos kto nie byl adresatem przelewu
    > bankowego dostaje na konto pieniadze (błąd zleceniodawcy przelewu), w
    > przypadu gdy zleceniodawca chce odzyskac te pieniądze?

    Na przykład bezpodstawne wzbogacenie z KC.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-23 17:57:56
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > Na przykład bezpodstawne wzbogacenie z KC.

    a dokladniej, czy bank bez zgody wlasciciela uzananego kwota feralnego
    przelewu r-ku moze dokanac sam korekty?

    Marek

  • 4. Data: 2004-03-23 18:35:49
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Marek wyskrobał(a):

    > a dokladniej, czy bank bez zgody wlasciciela uzananego kwota feralnego
    > przelewu r-ku moze dokanac sam korekty?

    Przepisy KC dotyczące bezpodstawnego wzbogacenia i umowy rachunku bankowego
    tego nie przewidują. Być może ustawa prawo bankowe coś o tym mówi.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-03-23 19:14:13
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    O o tym jakie jest konto docelowe decyduje numer konta , nie opis przelewu i
    an takie konto bank księguje, zgodnie z dyspozycją dopkonującego przelew.
    Możesz wystąpić do banku z oświadczeniem , że dokonałeś takiej i takiej
    wpłaty omyłkowo, na dane konto i chcesz przeksięgowania. Dowiedz sie w
    konkretnym banku, jaka to procedura. Co do banaficjenta mają rzeczywi ścei
    zastosowanie rpzepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu

  • 6. Data: 2004-03-23 19:40:25
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie przepisy maja zastosowanie, gdy ktos kto nie byl adresatem przelewu
    > bankowego dostaje na konto pieniadze (błąd zleceniodawcy przelewu), w
    > przypadu gdy zleceniodawca chce odzyskac te pieniądze?

    by niedawno wyrok w podobnej sprawie (gdzies go mam, ale musialbym
    odszukac). pytanie podstawowe - jaki blad: pomylka w numerze konta, czy
    nazwie adresata. Istotne jest tez, z ktorego banku byl przelew i jak te
    kwestie reguluje umowa z bankiem (niektore banki maja systemy, w ktore
    mozna wklepac wylacznie numer konta i nie identyfikuja go z nazwa adresata -
    tj. czy konto jest to czy nie to - jesli nie uprzedzily o tym swego klienta,
    to odpowiedzialnosc jest pol na pol. Zawsze nalezy od razu zaczac scigac
    zawodnika, ktory omylkowo kase dostal - niech zwraca:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 7. Data: 2004-03-23 19:41:56
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Marek wyskrobał(a):

    > Przepisy KC dotyczące bezpodstawnego wzbogacenia i umowy rachunku
    bankowego
    > tego nie przewidują. Być może ustawa prawo bankowe coś o tym mówi.

    Misiu, o czym ty mowisz? Bank nie moze wykonywac zadnych czynnosci za
    klienta, co najwyzej zwrocic mu bledny przelew (jak zauwazy), aby poprawil
    pomylke. wzbogacenie nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 8. Data: 2004-03-23 19:55:48
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > by niedawno wyrok w podobnej sprawie (gdzies go mam, ale musialbym
    > odszukac). pytanie podstawowe - jaki blad: pomylka w numerze konta, czy
    > nazwie adresata.

    pomuylka w nr konta

    Marek

  • 9. Data: 2004-03-23 20:28:55
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

> [...]
    > bankowego dostaje na konto pieniadze (błąd zleceniodawcy przelewu), w
    > przypadu gdy zleceniodawca chce odzyskac te pieniądze?

    Tytuł tego posta jest niewłaściwy. Powinno być: "błędnie zaksięgowane
    pieniądze"

    Ludzie ! Dlaczego tytuły postów dajecie tak lakoniczne ? Dobry tyttuł to
    większe zainteresowanie i szybsze rozwiązanie problemu !

  • 10. Data: 2004-03-23 20:51:37
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Prefix wyskrobał(a):
    > Misiu, o czym ty mowisz? Bank nie moze wykonywac zadnych czynnosci za
    > klienta, co najwyzej zwrocic mu bledny przelew (jak zauwazy), aby poprawil
    > pomylke. wzbogacenie nie ma tu nic do rzeczy.

    A czy ja stwierdziłem, że bank może cofnąć pieniądze z konta? A wzbogacenie
    i owszem ma tu coś do rzeczy, bo jeżeli dojdzie do pomyłki i pieniądze
    zamiast na rachunek X pójdą na rachunek Y, to ktoś otrzyma pieniądze
    (otrzyma przysporzenie) bez kauzy, czyli zostanie bezpodstawnie wzbogacony.

    --
    Bartek Gliniecki