  • 1. Data: 2004-03-23 17:38:38
    Temat: mieszkanie, hipoteka i rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Niutka" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Dwa lata temu maz kupil mieszkaniene. Jest ono tylko jego, bo wczesniej
    ustanowilismy rozdzielnosc majatkowa, ktora mam do dzis. NA mieszkanie wzial
    oczywiscie kredyt, wiec ciazy na nim hiopteka. Z kolei moi rozdzice chca dac
    mi wieksza kwote pieniedzy na splate kredytu. Tyle ze ich "zyczeniem" jest
    to, abym ja w ten sposob byla wspolwlascielka tego mieszkania. W jaki sposob
    mozneto zrobic? Czy wystarczy tylko pojscie do notariusz. Czy moze w zwiazku
    z hipoteka trzeba to zrobic w inny sposob. Bede bardzo wdzieczna za
    odpowiedzi.

    Niutka

  • 2. Data: 2004-03-23 18:19:45
    Od: "Necka" <n...@w...pl>

    Z tego co wiem możesz zostać współwłaścicielem nieruchomości. Możecie
    proporcjonalnie do wniesionych środków na mieszkanie ustalić % udział we
    współwłasności mieszkania...pewnie będziecie musieli podpisać stosowną
    umowę - nie obedzie się bez udziału Notariusza :-)

    --
    Monika

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-03-23 19:53:07
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]

    zwiazku
    > z hipoteka trzeba to zrobic w inny sposob. Bede bardzo wdzieczna za

    Skoro macie rozdzielnosc, to zdradze Ci swoj patent:-) Spisz u notariusza
    (tego sie nie ominac, bo to nieruchomosc) umowe, ze maz oddaje Ci polowe
    mieszkania za dlugi jakie ma u Ciebie:-) przejecie wlasnosci w ten sposob
    nie jest obciazone zadnym podatkiem, beda wiec tylko koszty notariusza,
    zgodne z taksa w zalaznosci od wartosci 1/2 mieszkania. jak by cos, to
    odezwij sie na priv.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-25 07:22:10
    Od: "niutka" <n...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > nie jest obciazone zadnym podatkiem, beda wiec tylko koszty notariusza,
    > zgodne z taksa w zalaznosci od wartosci 1/2 mieszkania. jak by cos, to

    Najbardziej mnie interesuje kwestia hipoteki na mieszkaniu. CZy nie ma ona
    znaczenia? Czy maz bez problemu moze sprzedac mi czesc udzialow w mieszkaniu?
    Zrozumialam tez, ze jesli doszloby do sprzedazy, to bede musiala zaplacic
    podatek od wzbogacenia? I ostatnie pytanko, ile tak mnie wiecej notariusz
    sobie bedzie liczyc (tzn jaki procent od wartosci mieszkania)?

    A tak w ogole dzieki za odpowiedz.

    Niutka