    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przetwarzanie danych w c.market. a firma
    Date: 24 Jul 2004 09:23:29 +0200

> [...]
    > a IMHO przetwarzanie danych w celach naruszenia spokoju :) "osobistego"
    > właściciela firmy nie jest przetwarzaniem danych "firmy" ale
    > "osoby".
    > Po polsku co mam na mysli: jak ktoś pośle na adres jego firmy
    > informację "Proponujemy zakup 10000 arkuszy papieru do celów
    > księgowych" to to będzie marketing "firmowy" i każdy może mu
    > tak zatruwać życie ;)
    > Ale "informacja marketingowa": załatwimy rewelacyjne zajęcia
    > z angielskiego dla twoich dzieci" niewątpliwie NIE JEST powiązana
    > z jego DG, czyli adresy można sobie "przetworzyć" - ale TAKIEJ

    Ciekawy temat, możemy podyskutować dalej :) Według mnie na adres firmy można
    wysyłać nawet "prywatne" oferty (nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na to na
    jakimś forum, więc nie jest to chyba częste zjawisko :).

    Jeśli uznalibyśmy, że dane adresowe niewielkich firm, składających się
    głównie z osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą są bardziej
    chronione (ponieważ ich adres jest jednocześnie adresem prywatnym właściciela)
    i nie można do nich wysyłać "prywatnych" ofert reklamowych, to doszłoby do
    pewnej nierówności. W takim przypadku można bez ograniczeń wysyłać takie
    reklamy np. na adres siedziby spółki kapitałowej (niczyje prywatne dobro nie
    jest naruszone, bo nikt tam, zazwyczaj, "nie mieszka"), natomiast do osoby
    fizycznej prowadzącej działalność już nie.

    Poza tym o adresacie przesyłki powinien decydować podany na niej adres
    (firmowy/prywatny), a nie jej treść (oferta handlowa/prywatna).

    > A z wzoru "papieru" mi wynika iz zgoda MA DOTYCZYĆ również
    > przypadku "informacji marketingowej numer 2" :)
    > Coś nie tak napisałem ? :)

    Jak byś udowodnił, że Ustawa zabrania przesyłania takich ofert reklamowych do
    firm? Przy założeniu, że adres Jana Kowalskiego prowadzącego firmę X jest tak
    samo (nie) chroniony, jak adres sp. z o.o.?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl