  • 1. Data: 2004-07-23 11:14:23
    Temat: Jazda pod wpływem alk. rowerem, a samochodem.
    Od: "Tobi" <t...@i...pl>

    Witam,
    moze temat byl juz 'walkowany' ale przeszukalem grupe i nie znalazlem
    podobnego watku.

    Moje pytanie brzmi: Jaka kara jest grozniejsza ? Jak bede jechal pod wpyłewm
    alkoholu rowerem ok. godz. 22 bez swiatelek do tego droga glowna, na ktorej
    na odleglosci kilku kilometrow nie ma zadnego oswietlenia np. w postaci
    latarni
    czy samochodem z ta sama iloscia alkoholu we krwi ? Oczywiscie majac prawo
    jazdy.

    Pozdro.

  • 2. Data: 2004-07-23 11:17:13
    Temat: Re: Jazda pod wpływem alk. rowerem, a samochodem.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tobi napisał(a):
> [...]
    > latarni
    > czy samochodem z ta sama iloscia alkoholu we krwi ? Oczywiscie majac prawo

    Co znaczy kara groźniejsza?
    Większa powinna być za jazdę samochodem, gdyż stwarzasz większe zagrożenie dla
    ruchu drogowego.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-07-23 11:20:16
    Od: "Tobi" <t...@i...pl>

    > Co znaczy kara groźniejsza?
    > Większa powinna być za jazdę samochodem, gdyż stwarzasz większe zagrożenie
    dla
    > ruchu drogowego.

    Grozniejsza w sensie czy jadac samochodem dostane do zaplaty wiecej niz
    rowerem plus punkty albo na odwrot ?
    Slyszalem tez, za jadac rowerem mozna dostac rozprawe, dlatego tez pytam,
    zeby sie upewnic jak jest na prawde =)

  • 4. Data: 2004-07-23 11:23:40
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tobi napisał(a):

    > Slyszalem tez, za jadac rowerem mozna dostac rozprawe, dlatego tez pytam,
    > zeby sie upewnic jak jest na prawde =)

    Dostać rozprawę ??????????

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-07-23 11:29:58
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Dostać rozprawę ??????????

    I w ch&j frytek !!!

    Powiadasz, że google na tej grupie milczą jak zaklęte na temat
    jeżdżenia po pijaku ?

    To czytaj => http://tinyurl.com/5zt93

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 6. Data: 2004-07-23 17:08:59
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Grozniejsza w sensie czy jadac samochodem dostane do zaplaty wiecej niz
    > rowerem plus punkty albo na odwrot ?

    Do zaplaty to na pewno dostaniesz, a punkty tez - tyle ze do karty karnej

    > Slyszalem tez, za jadac rowerem mozna dostac rozprawe, dlatego tez pytam,
    > zeby sie upewnic jak jest na prawde =)

    Zawsze mozesz poddac sie dobrowolnie karze i rozprawa cie ominie.

    A tak na serio, to jazda po pijaku toi przestepstwo - samochodem z art.
    178a/1; rowerem - 178a/2 kk - wiec lepiej sobie odpusc

    Cezar

  • 7. Data: 2004-07-23 20:38:02
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Tobi" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rowerem plus punkty albo na odwrot ?
    > Slyszalem tez, za jadac rowerem mozna dostac rozprawe, dlatego tez pytam,
    rozumiem, ze piszac "pod wplywem" masz na mysli powyzej 0,5 promila - tzn
    ze poruszamy sie w obrebie KK a nie KW.

    Art 178a KK
    pojazd mechaniczny - do dwoch lat pozbawienia wolnosci
    "inny" pojazd - do roku
    wzglednie grzywna - wg uznania Wysokiego Sadu

    Srodek Karny:
    w obydwu przypadkach mozna dostac zakaz prowadzenia pojazdow - mozna nawet
    za jazde rowerem po pijaku stracic prawo jazdy (kto wie, czy nawet nie
    licencje pilota, choc statek powietrzny a pojazd mechaniczny to nie do konca
    to samo - w druga strone dziala na pewno - za pilotowanie po pijaku mozna
    stracic prawo jazdy)
    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-07-24 20:01:03
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Art 178a KK
    > pojazd mechaniczny - do dwoch lat pozbawienia wolnosci
    > "inny" pojazd - do roku
    > wzglednie grzywna - wg uznania Wysokiego Sadu

    A kara ograniczenia wolności która jest w obu wypadkach przewidziana
    w zagrożeniu ustawowym?

> [...]
    do konca
    > to samo - w druga strone dziala na pewno - za pilotowanie po pijaku

    W razie skazania (zarówno z art. 178a § 1 jak i 2 k.k.) zakaz
    prowadzenia pojazdów mechanicznych (nawet wszelkich) jest
    obligatoryjny, a fakultatywnie można dostać też zakaz prowadzenia np
    rowerów :)

    No i jeszcze dochodzi obligatoryjne świadczenie pieniężne z art. 49a
    k.k. (w praktyce zwykle kilkaset zł)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-07-24 21:44:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dredd wrote:
    > A kara ograniczenia wolności która jest w obu wypadkach przewidziana
    > w zagrożeniu ustawowym?

    nie przyjęła się :)

    KG

  • 10. Data: 2004-07-24 22:38:16