  • 1. Data: 2003-07-02 10:35:22
    Temat: przesluchanie
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    Witam :)

    Dostalem wezwanie na policje w sprawie handlu piratami. Wezwany jestem jako
    swiadek a moj zwiazek ze sprawa byl tylko taki ze znalem pirata i mial moj
    adres w kompie. Jak sie zachowywac i co mowic zeby nie postawiono mi jakis
    absurdalnych zarzutow i nie wyjsc z tamtad jako oskarzony ? Jakie prawa mi
    przysluguja?

    w...@g...pl gg:4331408
    " Ave Nosferatus, Vivat Dragonys"

  • 2. Data: 2003-07-02 10:48:24
    Temat: Re: przesluchanie
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    A może jednak kupowałeś te piraty i teraz się boisz ;-)

  • 3. Data: 2003-07-02 12:30:54
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

> [...]
    > absurdalnych zarzutow i nie wyjsc z tamtad jako oskarzony ? Jakie prawa mi

    Mogą postraszyć się "dołkiem" i zamknąć na 48 godzin żebyś zmiękł na 70%
    przypadków to działa............
    Pozdrawiam
    P.S.Bądź silny!

  • 4. Data: 2003-07-02 12:59:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Mogą postraszyć się "dołkiem" i zamknąć na 48 godzin żebyś zmiękł na 70%
    | przypadków to działa............

    Świadka?! A na jakiej podstawie prawnej.

  • 5. Data: 2003-07-02 12:59:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Skoro nie kupowałeś, to po prostu mów prawdę. Znajomość z przestępcą w
    Polsce nie jest karana.

  • 6. Data: 2003-07-02 13:39:48
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > Świadka?! A na jakiej podstawie prawnej.

    Mój znajomy poszedł jako świadek w "lekkiej" sprawie, momentalnie zmienili
    na podejrzanego i zamknęli na 40 bo mogą mieć poprostu podejrzenia. Jak się
    nie przyznasz a oni nie znajdą dowodów to muszą Cie puścić...chyba, że chcą
    wnosić o sankcję to możesz być kolejne 24 w dyspozycji sądu.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-07-02 13:42:27
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > na podejrzanego i zamknęli na 40
    ^^^ Miało być na 48.
    Myślę, że wszystko zależy od prowadzących śledztwo policjantów.
    Ale z doświadczenia wiem, że zawsze zaczyna się od świadka..............
    Pozdrawiam
    P.S. Być może mój post nie jest optymistyczny, ale mam nadzieję, że uda Ci
    się wybrnąć z tego mając na uwadze powyższe możliwe zdarzenia.

  • 8. Data: 2003-07-02 15:25:34
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    > Skoro nie kupowałeś, to po prostu mów prawdę. Znajomość z przestępcą w
    > Polsce nie jest karana.

    Ale raz sie wymienilem .Od znajomego prawnika wiem ze do wymiany sie nie
    czepiaja. mam nadzieje ze nie trafie na takiego Sipowicza i ze nie bedzie
    mnie bil :)

  • 9. Data: 2003-07-02 15:31:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A Twój znajomy nie wpadł na pomysł, by się zażalić do sądu na bezpodstawne
    zatrzymanie? Bo wiesz, katalog przypadków, gdy zatrzymuje się osobę jest
    dość ograniczony. Jak znany jest jego adres (bo go przecież wezwali), stawił
    się sam (więc chyba nie zachodzi obawa ukrywania się) i sprawa jest błaha
    (nie można mówić o wysokiej grożącej karze), a nadto nie został ujęty na
    gorącym uczynku (więc nie zachodzi obawa mataczenia, bo jak miał namataczyć,
    to i tak to już zrobił), to raczej przed sądem to zatrzymanie padnie. No
    chyba, że znajomy Ci nie powiedział wszystkiego.

  • 10. Data: 2003-07-02 19:17:48
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

> [...]
    > to i tak to już zrobił), to raczej przed sądem to zatrzymanie padnie. No
    > chyba, że znajomy Ci nie powiedział wszystkiego.

    Są ludzie co jeszcze posiedzieli 1 misiąc będąc niewinni i zostali
    wypuszczeni. Sytuacji jest dużo, ale ZAWSZE mogą Cię zamknąć na 48 godzin i
    za to odszkodowania nie dostaniesz. Co do Aresztu można się kłócić ale to i
    tak trafia do Helsinek...i tam być może coś by się udało. Krótko mówiąc,
    trzeba uważać z kim się zadawać bo w zasazie może być sytuacja typu :
    - macha laska do auta, zabierasz ją jako autostopowiczkę , bagaż do
    bagażnika. Nagle kontrola policyjna, znajdują załóżmy w bagażach broń i 1 kg
    amfetaminy, auto należy do Ciebie, panienka mówi że Ty ją podwiązłeś i Cię
    nie zna(ma na to jakiś świadków). I co wtedy ? :) Myślę, że murowane 6
    miesięcy w kurorcie Białołęckim i przy dobrej papudze kaucja........... a
    wyrok kto wie ?????
    Podobna sprawa była z JUWENTUSEM (prezesi) , wyrok nie zapadł wiadomo, że to
    pewnie konkurencja ale prezesem nie może już być ..... póki sprawa się nie
    wyjaśni.

    Pozdrawiam
    Słonik