  • 21. Data: 2003-07-03 15:14:38
    Temat: Re: przesluchanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Tak zawsze możesz się zażalać do sądu, ale na dólku powiedzą Ci, że to
    | przedłuża wszystko o 24 g i jak nie jesteś winny to wyjdziesz szybciej :)

    A jak wyjdziesz, to masz jeszcze 7 dni na zażalenie. I nie wsadzają z
    powrotem na dołek po wpłynięcia zażalenia.

> [...]
    nie
    | za bardzo daje odszkodowania :(. Co do zmowy prouratorów itp.... jak
    | Kaczyński był ministrem to niestety zamykali nawet za kradzież karpia w
    | sklepie. Niby błachostka, ale gośc uciekając pijany ze sklepu zepchnął
    | stojącą w drzwiach kobiete (właścicielkę) i potraktowano to jako rozbój
    280
    | par 1.......2-12.Posiedział 4 miesiące !!!!!!!!! Przypadków jest dużo
    | (kradzież betoniarki przez 17 latka -6 miesięcy w areszcie). Koleżanka
    | studiuje resocjalizację, chodzi na rozmowy do aresztów itp... jest tak jak

    Nie znam spraw, więc nie podejmuję się polemiki. Z doświadczenia wiem, że
    więzienia są pełne niewinnych, na których policja się uwzięła. Jakby im
    wierzyć, towyszłoby na to, że policja łapie neiwinnych, a winni chodzą sobie
    na wolności.

    | Co do histori z torbą :) To chodziło mi o numer z głową.Na torbie nie
    będzie
    | odcisków, a jak nawet to załóżmy, że jako facet Ty włożysz torby do
    | bagażnika. Panienka w tym przypadku jest kurierką a Ty nieświadomym
    | przewoźnikiem towaru.

    Ale jak wkładasz torbę, to Twoich odcisków wewnątrz już nie będzie pewnie. A
    jak będą, to co najmniej wiedziałeś, co wiezie.

    | Co do świadków, chodzi mi o ludzi którzy byliby zmówieni z nią w momencie
    | kiedy zatrzymała Twoje auto. W sądzie powiedzieliby że Cie rozpoznają i
    | gwaratują, że dziewczyna nie miała bagażu. I klops. Wiem, że teraz jest
    | lepiej i być może wystarczy kaucja, ale w tamtych czasach (2000) to dużo
    | ludzi bez sensu zamykali.A czasem 17 latek za głupotę, może ciężko
    ucierpieć
    | trafiając tam......

    A poza gwarancją, że nie miała bagażu, to jeszcze jakiś dowód mają, czy
    tylko tak gwarantują. ;-))

  • 22. Data: 2003-07-03 15:28:29
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Roger" <6...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bys sie zdziwil... Wystarczy, ze osoba naruszajaca prawo miala kiedys meza
    > tym komisariacie pod ktory sie podlega... Znam z autopsji.

    Niestety musze potwierdzic - autopsja.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2003-07-03 19:38:52
    Temat: Odp: przesluchanie
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    > Bys sie zdziwil... Wystarczy, ze osoba naruszajaca prawo miala kiedys meza
    > tym komisariacie pod ktory sie podlega... Znam z autopsji.

    Albo jest byłym funkcjonariuszem...
    Albo pije codziennie z funkcjonaruszami...

    Pewnie "wariacji na ten temat" można dużo ułożyć, ale te przypadki znam.

  • 24. Data: 2003-07-03 19:42:45
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    > Ale raz sie wymienilem .Od znajomego prawnika wiem ze do wymiany sie nie
    > czepiaja. mam nadzieje ze nie trafie na takiego Sipowicza i ze nie bedzie
    > mnie bil :)

    Nie musi cię nikt bić.
    Wystarczy jak zaczną cię zmuszać do siedzenia
    i co chwilę wyrywać krzesełko z pod 4-ch liter.
    Po pół godzinie sam nie będziesz wiedział co mówisz.

  • 25. Data: 2003-07-03 19:51:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To się połóż na podłodze. Kodeks postępowania karnego nie określa, w jakiej
    pozycji ma zeznawać świadek. Jak będziesz leżał, to co najwyżej mogą Ci
    wyciągnąć dywanik, ale to już mniejsze konsekwencje powoduje.

  • 26. Data: 2003-07-04 05:41:00
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > To tym bardzie pismo do prezesa sądu. A z faktu, że gdzieś jest
    > niekompetentny sędzia nie wysnuwaj wniosku, że wszędzie tak jest.

    Tak się dziwnie składa, że przeżyłem parę innych spraw w trybie karnym
    odwoławczym i niestety w warszawskim sądzie naprawdę nie dzieje się dobrze z
    tą instytucją prawną, a zażalenia do przewodniczącej wydziału i tak nie
    zmienią postanowienia. jedyne co pozostaje to Haski Trybunał Praw Człowieka.
    Nie wiem czemu ale pamiętam jak działały Sądy w Suwałkach i naprawdę musze
    przyznać, że z przyjemnością wspominam rozprawy tam prowadzone. Ciekawe czy
    kiedykolwiek w Warszawie doczekam się możliwości merytorycznych sporów na
    sali sądowej bez ostrej ingerencji Sądu. Przepraszam jeden raz w Warszawie
    zdarzyło mi się uczestniczyć w sprawie, której nie mogłem odmówić kultury i
    merytorycznej wymiany zdań. To jednak było postępowanie w trybie wyborczym i
    może to nie ma zbytniego znaczenia, odbywało się w sobotę przed południem
    jako jedyna sprawa tego dnia. Ech żeby wszystkie sprawy tak wyglądały, może
    mniej było by żali na wymiar sprawiedliwości..

    Stan_Z

  • 27. Data: 2003-07-04 17:59:30
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > To się połóż na podłodze. Kodeks postępowania karnego nie określa, w jakiej
    > pozycji ma zeznawać świadek. Jak będziesz leżał, to co najwyżej mogą Ci
    > wyciągnąć dywanik, ale to już mniejsze konsekwencje powoduje.

    Art. 379. § 1. Gdy sąd wchodzi na salę lub ją opuszcza, wszyscy obecni wstają.

    § 2. Wstaje również każda osoba, do której sąd się zwraca lub która do sądu
    przemawia, chyba że przewodniczący zwolni ją od tego obowiązku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  • 28. Data: 2003-07-04 19:11:08
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

> [...]
    > pozycji ma zeznawać świadek. Jak będziesz leżał, to co najwyżej mogą Ci
    > wyciągnąć dywanik, ale to już mniejsze konsekwencje powoduje.

    OK, dzieki za porady. Jesli wroce :) to podziele sie wrazeniami :)

    w...@g...pl gg:4331408
    " Ave Nosferatus, Vivat Dragonys"

  • 29. Data: 2003-07-04 20:21:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tylko, że komenda Policji to nie sala sądowa.