  • 1. Data: 2003-07-02 11:19:58
    Temat: rewizja placaka
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    mam pytanie dotyczace sytuacji kiedy policjan podchodzi do mnie na ulicy i
    karze mi otworzyc plecak . czy moge mu odmowic i czy ma prawo na sile
    grzebac w moim plecaku ???

  • 2. Data: 2003-07-02 11:21:47
    Temat: Re: rewizja placaka
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    i co bedzie jak mu pokarze plecak albo sam na sile mi go wyrwie i nic w
    nim nie znajdzie

    --
    -----#StanSeba#-----
    -------GG 70232-------

  • 3. Data: 2003-07-02 11:45:38
    Od: "mithos" <m...@d...pl>

    >sam na sile mi go wyrwie

    Napisz skarge na brutalnosc policji.

    Albo mu przywal w obronie koniecznej - nie polecam :P

  • 4. Data: 2003-07-02 12:58:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Policjant przystępując do jakiejkolwiek czynności (np. legitymowania) ma
    prawo sprawdzić, czy nie masz przy sobie broni. Również w plecaku.

  • 5. Data: 2003-07-03 19:47:41
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    > Policjant przystępując do jakiejkolwiek czynności (np. legitymowania) ma
    > prawo sprawdzić, czy nie masz przy sobie broni. Również w plecaku.

    Rozporządzenie RM z 17.09.1990 (Dz.U. Nr 70 poz. 409) określa, że policjant
    ma prawo rewidować tylko na dworcach, w portach, w środkach komunikacji.

    Jeśli chce sprawdzić czy masz broń itp. to musi z czynności legitymowania
    przejść do czynności zatrzymania, istnieje więc domniemanie, ze jeśli
    policjant jest bystry to tak własnie zrobi i wtedy może Ciebie przeszukiwać
    i plecak.

    A zatrzymać może Ciebie choćby na 5 minut, ale zgodnie z tym rozporządzeniem
    tylko wtedy kiedy stwarzasz zagrożenie dla otoczenia, mienia, więc nie jest
    tak łatwo Ciebie przeszukać.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 6. Data: 2003-07-04 19:00:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    rozporządzeniem
    | tylko wtedy kiedy stwarzasz zagrożenie dla otoczenia, mienia, więc nie

    Święte słowa. W stosunku do pijanego będzie miał zastosowanie par. 1 pkt 2:
    "zatrzymywania osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie
    dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia". Facet powoduje
    zagrożenie dla swojego życia i zdrowia, bo może się położyć i zakrztusić
    wymiotami albo wejść pod samochód. Na tej podstawie pijaczków odwozi się do
    żłobka, więc moim zdaniem podstawa przypasuje również do sprawdzenia na
    okoliczność posiadania broni.

  • 7. Data: 2003-07-05 11:55:20
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Rozporządzenie RM z 17.09.1990 (Dz.U. Nr 70 poz. 409) określa, że
    policjant
    > ma prawo rewidować tylko na dworcach, w portach, w środkach komunikacji.

    OK.

    > Jeśli chce sprawdzić czy masz broń itp. to musi z czynności legitymowania
    > przejść do czynności zatrzymania, [..]

    SIC!!!!!!!!! a skadzes wzial taka interpretacje?niesamowite.

    pozdr
    ssj5

  • 8. Data: 2003-07-05 18:54:31
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > policjant
    >
    > OK.

    to OK tyczy rozporzadzenia, ktore podales, nie twojej interpretacji.
    pozdr
    ssj5

  • 9. Data: 2003-07-05 21:17:01
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > SIC!!!!!!!!! a skadzes wzial taka interpretacje?niesamowite.

    Tu nie ma co interpretować:
    Rozdział 2 wyraźnie określa procedurę legitymowania, nie ma tu nic o
    przeszukaniu
    Rozdział 3 wyraźnie określa do czego policjant jest obowiązany przystepując
    do zatrzymania:
    §8 p1) sprawdzić, czy osoba zatrzymana posiada broń lub inne niebezpieczne
    przedmioty (...)

    przepisy dla policjantów są napisane w miarę jasno, aby nie było jakichś
    niedomówień...

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 10. Data: 2003-07-05 21:26:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W wątku news:be41kc$gpj$1@nemesis.news.tpi.pl doszliśmy do wniosku, że
    Policjant ma prawo do kontroli osobistej. ponieważ sam wprowadziłem
    zamieszanie w tym wątku z tym poszukiwaniem broni, więc proponuję zapoznać
    się z wynikiem tamtej dyskusji, bo akurat ich temat jest mocno zbieżny. nie
    widzę sensu przepisywać. W każdym razie policjant ma prawo przejrzeć plecak
    w wypadku przypuszczenia popełnienia przestępstwa.