    From: "Słonik" <s...@h...tv>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przesluchanie
    Date: Wed, 2 Jul 2003 21:17:48 +0200

    > A Twój znajomy nie wpadł na pomysł, by się zażalić do sądu na bezpodstawne
    > zatrzymanie? Bo wiesz, katalog przypadków, gdy zatrzymuje się osobę jest
    > dość ograniczony. Jak znany jest jego adres (bo go przecież wezwali),
    stawił
    > się sam (więc chyba nie zachodzi obawa ukrywania się) i sprawa jest błaha
    > (nie można mówić o wysokiej grożącej karze), a nadto nie został ujęty na
    > gorącym uczynku (więc nie zachodzi obawa mataczenia, bo jak miał
    namataczyć,
    > to i tak to już zrobił), to raczej przed sądem to zatrzymanie padnie. No
> [...]
    Są ludzie co jeszcze posiedzieli 1 misiąc będąc niewinni i zostali
    wypuszczeni. Sytuacji jest dużo, ale ZAWSZE mogą Cię zamknąć na 48 godzin i
    za to odszkodowania nie dostaniesz. Co do Aresztu można się kłócić ale to i
    tak trafia do Helsinek...i tam być może coś by się udało. Krótko mówiąc,
    trzeba uważać z kim się zadawać bo w zasazie może być sytuacja typu :
    - macha laska do auta, zabierasz ją jako autostopowiczkę , bagaż do
    bagażnika. Nagle kontrola policyjna, znajdują załóżmy w bagażach broń i 1 kg
    amfetaminy, auto należy do Ciebie, panienka mówi że Ty ją podwiązłeś i Cię
    nie zna(ma na to jakiś świadków). I co wtedy ? :) Myślę, że murowane 6
    miesięcy w kurorcie Białołęckim i przy dobrej papudze kaucja........... a
    wyrok kto wie ?????
    Podobna sprawa była z JUWENTUSEM (prezesi) , wyrok nie zapadł wiadomo, że to
    pewnie konkurencja ale prezesem nie może już być ..... póki sprawa się nie
    wyjaśni.

    Pozdrawiam
    Słonik