    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 17 Sep 2014 11:06:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: przejście dla pieszych, "jednak"

    On Tue, 16 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał

    > W pozostałej części przepisu jest kilka wyjątków.Przykładowo musisz chodzić
    > prostopadle do osi jezdni. Nie może być tam torowiska

    ..."wyodrębnionego z jezdni"...

    > czy drogi dwujezdniowej.
    > Natomiast faktycznie dopuszczalne jest przechodzenie
    > przezjezdnię przy niemal każdym skrzyżowaniu.

    IMO chodzi o taki przypadek - skrzyżowanie z pasami, ale "odsuniętymi"
    od osi chodnika o 2 m (idąc wzdłuż jezdni trzeba nadłożyć drogi),
    no i mvoicem rozważa pójście na wprost, obok przejścia.
    Na mój gust przepis nie daje takiego zezwolenia z powodów wyłożonych
    obok (nie dotyczy "tamtości" skrzyżowania, gdyż to nie jest inne
    skrzyżowanie).
    "Odsunięcie" przejścia IMO należy traktować tak samo, jak poszerzenie
    jezdni tylko na obszarze skrzyżowania (celem dodania pasa do
    skrętu na przykład): droga jest w tym miejscu poszerzona tak, że
    obejmuje przejścia.
    Twoje zastrzeżenie wyklucza przechodzenie na ukos, to prawda, ale
    to nie jedyny możliwy przypadek :)

    pzdr, Gotfryd