    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Date: Fri, 26 Sep 2003 21:57:37 +0200

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message
    news:shPcb.118253$hd6.1257528@news.chello.at...
    > zgadzam sie i niech ona odzszuka biologicznego ojca i od niego zasadza
    > alimenty, dlaczego ma placic gosc ktory z tym dzieckiem nie ma nic
    > wspolnego?
    Rzecz w tym, że w takiej sytuacji uznaje się, że dziecko już ma tatusia.
    Ktoś w końcu był jego tatusiem przez pół roku. A pamiętaj, że to jest broń
    obosieczna. Facet ma prawa rodzicielskie.

    > to juz inna sprawa i jakby nie majaca z prawem nic wspolnego, bardziej z
    > sumieniem takiego ojca i matki
    Nie do końca. Właśnie dlatego, że chodzi tu nie o same alimenty, ale głównie
    o prawa rodzicielskie. Wyobraź sobie, że masz żonę i rodzi Wam się dziecko.
    Dziecko rośnie, ma 5, a może 10 lat. Świetnie się z dzieckiem rozumiecie,
    nauczyłeś go (wpisz co chcesz). Dziecko Cię uwielbia. I nagle żona
    stwierdza, że od Ciebie odchodzi i zabiera dziecko. I nie będziesz go więcej
    widywał. Bo ona udowodni, że ktoś inny jest jego ojcem. I tracisz wszelkie
    prawa do dziecka, nie możesz się z nim widywać, nie możesz nic zrobić, kiedy
    żona marnuje mu życie. Nic, nullum. Jesteś nikim. Czy teraz zaczynasz
    doceniać nasze przepisy, mówiące, że to dziecko ma już tatusia, a to co
    robiła mamusia wcześniej nie może zniszczyć mu rodziny?

    > jak mialbym 18 i wychowywal sie do tej pory bez ojca, to na
    > diabla wiedziec mi kto nim byl i czemu nas zostawil, chyba tylko po to aby
    > go dorwac i przefasonowac mu facjate
    Ale wolałbyś, żeby płacił na Ciebie wcześniej alimenty.
    > bezterminowo,
    >
    > na jakich zasadach i w jakich wypadkach?
    Bez zasad. Bez terminów. Musisz go tylko przekonać.

    dziećmi.

    > no coz, tylko dlaczego zmuszac niewinnego czlowiego do oplat za cos czego
    > nie uczynil,
    To nie są opłaty, tylko rodzaj dbania o dziecko.
    W dobie badań DNA generalnie nie wmówią Ci że nie Twoje dziecko jest
    Twoje. A co dziecka "małżeńskiego", jeśli będziesz miał kiedyś taki problem,
    to się zgłoś, bo chyba wiem, co w takiej sytuacji zrobić.
    Pozdrawiam,
    MArta