  • 1. Data: 2004-01-03 11:26:12
    Temat: problem z gwarancją
    Od: MM <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl>

    W styczniu roku 2001 kupiłem komputer w firmie poleconej przez znajomego
    kolegę, to była działalność prowadzona przez osobę fizyczną w jego
    miejscu zamieszkania.

    Skusiły mnie niskie ceny.

    Otrzymałem od tego przedsiębiorcy rachunek i gwarancję (wystawioną przez
    ten podmiot na cały komputer, gdzie wyszczególnione były konkretne
    podzespoły z czasem na jaki udzielana jest gwarancja).

    Na monitor, była gwarancja producenta 3 lata, to samo było napisane na
    gwarancji, która wystawił mi ten podmiot gospodarczy.

    Mam jednak problem, ponieważ osoba prowadząca tą działalność zakończyła
    ją jakieś 1.5 roku temu.

    Mi popsuł się monitor jakiś tydzień temu, gwarancję na ten monitor mam
    teoretycznie do 17 stycznia roku 2004.

    Kontaktowałem się z tym człowiekiem, stwierdził, że nie załatwi mi tej
    naprawy gwarancyjnej ponieważ nie prowadzi już tej działalności.

    Co mogę w tej sytuacji zrobić ?

    Proszę o poradę ewentualnie wskazanie jakiś konkretnych instytucji lub
    aktów prawnych regulujących tą sytuację.

    Pozdrawiam

    Skrzywdzony klient

  • 2. Data: 2004-01-03 11:34:39
    Temat: Re: problem z gwarancją
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    MM wrote:

> [...]
    >
    > Proszę o poradę ewentualnie wskazanie jakiś konkretnych instytucji lub
    > aktów prawnych regulujących tą sytuację.

    Rozumiem, że ta firma to była działalność gospodarcza prowadzona przez
    osobę fizyczną. W tym wypadku zakończenie działalności nie ma żadnego
    znaczenia. Ten człowiek nadal odpowiada za zaciągnięte wcześniej
    zobowiązania, w tym także z tytułu gwarancji. Twoje postępowanie musi
    być takie jak z wypadku każdej innej firmy odmawiającej naprawy
    gwarancyjnej. Przeczytaj tą gwarancję tam powinno być napisane gdzie
    masz dostarczyć towar. A zanim skierujesz sprawę do sądu możesz
    spróbować np zgłosić się do rzecznika praw konsumentów. Jedyny problem
    to ten termin, który ypływa niedługo. Postaraj się zdobyć jakiś dowód,
    że próbowałeś oddać monitor do naprawy przed tą datą. Myślę , że
    wystarczą świadkowie.

  • 3. Data: 2004-01-03 11:38:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    MM wrote:

> [...]

    masz dostarczyć towar. A zanim skierujesz sprawę do sądu możesz
    spróbować np zgłosić się do rzecznika praw konsumentów. Jedyny problem
    to ten termin, który upływa niedługo. Postaraj się zdobyć jakiś dowód,
    że próbowałeś oddać monitor do naprawy przed tą datą. Myślę , że
    wystarczą świadkowie. Albo wyślij mu żądanie naprawy za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru

  • 4. Data: 2004-01-03 11:43:30
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "MM" <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3FF6A6D4.4050801@wytnijTO_poczta.onet.pl

    > [.....................]
    > Skusiły mnie niskie ceny.

    Więc nie narzekaj. Powinieneś(?) jednak przewidzieć
    lub się chociaż zastanowić jak długo ta firma "pociągnie"
    przy tak małym zysku.

    > Otrzymałem od tego przedsiębiorcy rachunek i gwarancję (wystawioną przez
    > ten podmiot na cały komputer, gdzie wyszczególnione były konkretne
    > podzespoły z czasem na jaki udzielana jest gwarancja).

    To jest zwyczajna procedura przy składanych
    komputerach.

    > Na monitor, była gwarancja producenta 3 lata, to samo było napisane na
    > gwarancji, która wystawił mi ten podmiot gospodarczy.

    Więc albo przewidywał, że zaraz padnie albo był
    zbyt pewny siebie aby dawać 3 lata gwarancji.

    > Mam jednak problem, ponieważ osoba prowadząca tą działalność zakończyła
    > ją jakieś 1.5 roku temu.

    Można założyć iż było to wynikiem zbyt "konkurencyjnych"
    cen. LOL

    > Mi popsuł się monitor jakiś tydzień temu, gwarancję na ten monitor mam
    > teoretycznie do 17 stycznia roku 2004.

    Gwarant zakończył działalność więc pozostała Ci
    gwarancja producenta.

    > Kontaktowałem się z tym człowiekiem, stwierdził, że nie załatwi mi tej
    > naprawy gwarancyjnej ponieważ nie prowadzi już tej działalności.

    Oczywiste. Był zbyt "mały" aby jakaś inna firma przejęła
    jego zobowiązania gwarancyjne.

    > Co mogę w tej sytuacji zrobić ?

    Wysłać na własny koszt do producenta. Oczywiście
    po uprzednim uzgodnieniu tego z producentem.

    > Skrzywdzony klient

    Dlaczego skrzywdzony?. Przecież miałeś taniej!. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z

  • 5. Data: 2004-01-03 11:47:41
    Od: MM <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl>

    Jureq wrote:
> [...]
    > znaczenia. Ten człowiek nadal odpowiada za zaciągnięte wcześniej
    > zobowiązania, w tym także z tytułu gwarancji.

    Czy mógłbyś mi wskazać jakieś akty prawne regulujące to o czym piszesz,
    proszę o to ponieważ jeśli znałbym konkretny przepis poszedłbym z tym do
    niego i może przemówiłoby mu to do rozsądku, zanim pójdę z tym do
    jakiegoś urzędu.

    Dziękuję za odpowiedź

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-01-03 12:02:53
    Od: MM <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl>

    Andrzej_K. wrote:
    > Gwarant zakończył działalność więc pozostała Ci
    > gwarancja producenta.

    No własnie tego się obawiam, problem w tym , że nie mam gwarancji
    producenta, jedyna którą mam to gwarancją udzielona przez ten podmiot.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-01-03 12:25:04
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    MM wrote:

> [...]
    > piszesz, proszę o to ponieważ jeśli znałbym konkretny przepis
    > poszedłbym z tym do niego i może przemówiłoby mu to do rozsądku, zanim

    Tego nigdzie nie znajdziesz tak jawnie napisanego. Zasady ogólne sa
    zawarte oczywiście w Kodeksie Cywilnym. Po prostu w całym prawie mówi
    się o osobie fizycznej i o jej zobowiązaniach. To że prowadzi ona
    działalność gospodarczą i jak to się popularnie mówi "zakłada firmę"
    nie oznacza, że powstaje jakiś odrębny podmiot prawa. To nadal jest
    osoba fizyczna. I nie istnieją żadne przepisy mówiące, że zaprzestanie
    prowadzenia działalności gospodarczej powoduje wygaśnięcie zobowiązań
    związanych z tą działalnością.

  • 8. Data: 2004-01-03 12:32:29
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "MM" <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3FF6AF6D.4010704@wytnijTO_poczta.onet.pl

    > [....................]
    > No własnie tego się obawiam, problem w tym , że nie mam gwarancji
    > producenta, jedyna którą mam to gwarancją udzielona przez ten podmiot.

    Wbrew temu co Ci radzi "Jureq" (sądy, rzecznicy itp.)
    proponuję Ci abyś przełknął tę gorzką tabletkę i dał
    sobie spokój. Gra nie warta świeczki.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.

  • 9. Data: 2004-01-03 12:38:28
    Od: MM <weikrim_nospam@wytnijTO_poczta.onet.pl>

    Jureq wrote:
    > Tego nigdzie nie znajdziesz tak jawnie napisanego. Zasady ogólne sa
    > zawarte oczywiście w Kodeksie Cywilnym.

    Tego się obawiam, że pozostała mi droga cywilna, ale konkretów dowiem
    się pewnie po opłacie u prawnika, zastanawiam się tylko czy warto,
    dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Jeśli ktoś miał podobny przypadek i z praktyki mógłby coś napisać,
    chętnie poczytam.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-01-03 12:51:55
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    MM wrote:

> [...]
    > dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    > Jeśli ktoś miał podobny przypadek i z praktyki mógłby coś napisać,

    Jeśli to jest typowy monitor to zapewne nie warto, biorąc pod uwagę
    koszty sądów, prawników etc. Spróbuj co najwyżej przejść się do
    rzecznika praw konsumentół - to nic nie kosztuje. Jeśli usterka nie
    jest poważna to zapewne znajdziesz jakąś firme która odpłatnie naprawi
    ci to taniej. Ale z formalnego punktu widzenia masz prawo żądać naprawy
    od sprzedawcy. To, że on nie chce może wynikać także z tego, że
    gwarancja producenta którą on ma kończy się trochę wcześniej niż ta dla
    ciebie i tak naprawdę to on a nie producent płaciłby za naprawę.