  • 1. Data: 2004-01-03 12:12:20
    Temat: Jakie wybrac rozwiazanie?
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Kilka postow wczesniej pytalem o koszt zalozenia firmy, ale moze inaczej
    sformuluje zapytanie, to uzyskam bardzie zblizona do sytuacji odpowiedz.

    Do wykonania mam projekt za okreslona kwote. Normalnie wykonalbym go
    na umowe o dzielo/zlecenie, ale powstaje pewna kwestia, ktora moze
    zmienic to. Otoz do wykonania tego projektu (system informatyczny)
    bedzie potrzebnych kilka narzedzi programistycznych. Firma jest gotowa
    do zakupienia tych narzedzi, ale po wykonaniu projektu te narzedzia i tak
    nie beda jej potrzebne do wykonania. Mi natomiast moga one sie przydac
    w przyszlosci do wykonania innych projektow.
    Kwestia jest taka, ze o cene zakupu tych narzedzi i tak zostanie
    uszczuplone moje wynagrodzenie, ale watpie by firma chciala zakupic te
    narzedzia z faktura na mnie (z pewnoscia mozna cos tam odliczyc przy
    zakupie).
    Zastanawialem sie czy nie lepiej, gdybym zalozyl wlasna firme
    jednoosobowa. W koncu ile mozna wykonywac na umowe zlecenie. W takim
    wypadku potrzebne narzedzia zakupilbym na wlasna firme. Ale znow
    pojawia sie pytanie czy utrzymanie firmy nie bedzie sie wiazac tylko z
    kosztami, bo przeciez projekty nie sypia sie z rekawa.
    W zwiazku z powyzszym prosze o rade. Wykonac projekt na umowe o
    dzielo/zlecenie czy zalozyc wlasna firme?

    Dodam tylko, ze w tej chwili jestem studentem, jesli to ma wieksze
    znaczenie przy kosztach utrzymania firmy itp.

    Pozdrawiam
    Qgar
    q...@i...pl

    PS. Mam nadzieje, ze za bardzo nie zakrecilem.

  • 2. Data: 2004-01-03 15:59:21
    Temat: Re: Jakie wybrac rozwiazanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Qgar" <q...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym pozostał przy umowie cywilnoprawnej w tej sytuacji i narzędzia
    zakupił na własne nazwisko. Możesz je do limitu odliczyć (chyba, bo nie
    wiem, co się zmieniło w tym roku). Będąc właścicielem tych programów
    zawsze możesz uruchomić własną firmę i przy ich użyciu pisać programy.

  • 3. Data: 2004-01-03 19:53:04
    Od: <l...@p...fm>

    > Ja bym pozostał przy umowie cywilnoprawnej w tej sytuacji i narzędzia
    > zakupił na własne nazwisko. Możesz je do limitu odliczyć (chyba, bo nie
    > wiem, co się zmieniło w tym roku).

    Zdaje sie ze dotychczas dla odliczenia konieczne bylo pozostawanie w
    stosunku pracy. Raczej sie to nie zmienilo.

    Dan.