    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z gwarancją
    Date: Sat, 03 Jan 2004 12:38:33 +0100

    MM wrote:

    > W styczniu roku 2001 kupiłem komputer w firmie poleconej przez
    > znajomego kolegę, to była działalność prowadzona przez osobę fizyczną
    > w jego miejscu zamieszkania.
    >
    > Skusiły mnie niskie ceny.
    >
    > Otrzymałem od tego przedsiębiorcy rachunek i gwarancję (wystawioną
    > przez ten podmiot na cały komputer, gdzie wyszczególnione były
    > konkretne podzespoły z czasem na jaki udzielana jest gwarancja).
    >
    > Na monitor, była gwarancja producenta 3 lata, to samo było napisane na
    > gwarancji, która wystawił mi ten podmiot gospodarczy.

> [...]

    Rozumiem, że ta firma to była działalność gospodarcza prowadzona przez
    osobę fizyczną. W tym wypadku zakończenie działalności nie ma żadnego
    znaczenia. Ten człowiek nadal odpowiada za zaciągnięte wcześniej
    zobowiązania, w tym także z tytułu gwarancji. Twoje postępowanie musi
    być takie jak z wypadku każdej innej firmy odmawiającej naprawy
    gwarancyjnej. Przeczytaj tą gwarancję tam powinno być napisane gdzie
    masz dostarczyć towar. A zanim skierujesz sprawę do sądu możesz
    spróbować np zgłosić się do rzecznika praw konsumentów. Jedyny problem
    to ten termin, który upływa niedługo. Postaraj się zdobyć jakiś dowód,
    że próbowałeś oddać monitor do naprawy przed tą datą. Myślę , że
    wystarczą świadkowie. Albo wyślij mu żądanie naprawy za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru