  • 1. Data: 2004-01-03 11:08:11
    Temat: Czy świadek musi się stawić na rozprawie ?
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    Jakieś 2,5 roku temu byłem ze znajomymi ofiarą nieprzyjemnego incydentu. Później
    na policji jeden z nas rozpoznał jednego z tych ludzi (reszta nie była pewna) i
    teraz, po tylu latach krew się we mnie gotuje bo dostałem wezwanie na rozprawę.
    Ok, poszedł bym gdyby nie to że jestem pewien, że nikogo nie rozpoznam po takim
    czasie i sprawa jest rozpatrywana dość daleko od mojego miejsca zamieszkania.
    Czy muszę się koniecznie na nią stawić ?
    Co mi grozi jeśli nie będę obecny ?

    pozdrawiam i dziękuję

  • 2. Data: 2004-01-03 11:31:01
    Temat: Re: Czy świadek musi się stawić na rozprawie ?
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szwaczu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pewna) i
    > teraz, po tylu latach krew się we mnie gotuje bo dostałem wezwanie na

    nie ty jeden. A co ma powiedzieć policjant, którego wzywają po dwóch latach
    by opisał jak wyglądało zatrzymanie konkretnego pijanego kierowcy?

> [...]
    > czasie i sprawa jest rozpatrywana dość daleko od mojego miejsca
    zamieszkania.
    > Czy muszę się koniecznie na nią stawić ?

    Musisz. To twój obywatelski obowiazek. Każda osoba wezwana w charakterze
    świadka ma obowiązek stawić się i złozyć zeznania

    > Co mi grozi jeśli nie będę obecny ?

    Grzywna, przymusowe doprowadzenie przez Policję, areszt.

  • 3. Data: 2004-01-03 16:07:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szwaczu" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na takie okazje mam stałą formułkę: "Wysoki Sądzie! Z uwagi na upływ czasu
    obecnie nic nie pamiętam. Proszę o odczytanie moich zeznań złożonych w
    postępowaniu przygotowawczym." Trochę zmuszają, by coś jednak zeznać, ale
    w końcu odczytują te stare zeznania. I Wówczas tylko potwierdzasz, że
    przypominasz sobie, że to były Twoje słowa. Ale by to zrobić musisz się
    stawić na rozprawie.

  • 4. Data: 2004-01-03 20:13:53
    Od: "news.tpi.pl" <b...@s...pl>

    Niestety musisz się stawić na rozprawę, bo od razu będą stosować
    wszelakie środki aby Cię do tego przymusić, począwszy od kary pieniężnej aż
    po areszt włącznie.
    Z doświadczenia wiem jednak, że nie stawiłem się na rozprawę w
    charakterze świadka 2 krotnie i nałożono na mnie kary pieniężne. Jednakrze
    pojawiłem się na ostatniej rozprawie (i tak się spóźniłem bo już sprawa się
    skończyła ale jeszcze sędzia nie wyszedł) i dowiedziałem się, że odstąpiono
    od moich zenań i anulowano nałożone na mnie kary. Więc sam już nie wiem co
    mam o tym myśleć.
    Na twoim miejscu bym jednak pojechał na rozprawę i powiedział, że
    "Zajście było tak dawno że już go nie pamiętasz i nie jesteś w stanie nikogo
    rozpoznać" Jeśli natomiast składałeś już wcześniej zeznania to "podtrzymuje
    wcześniej złożone zeznania" i "niestety, ale nic nowego nie mogę wnieść do
    sprawy". a wrazie czego to mów, że niczego nie jesteś pewien i możesz się
    mylić, nie pamiętasz itd. to wtedy nie będą Cię męczyli.
    Ale jeżeli twój kolega był ofiarą niemiłego incydentu i chce abyś
    zeznawał to uczciwie było by to zrobić bo może kiedyś ty będziesz
    potrzebował świadka który coś widział, ale niestety ten świadek też powie to
    co napisałem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-04 09:08:38
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeznawał to uczciwie było by to zrobić bo może kiedyś ty będziesz
    > potrzebował świadka który coś widział, ale niestety ten świadek też powie to

    Znaczy się wszyscy jesteśmy niby poszkodowani, ale wezwali nas jako świadków
    (tak przy okazji to ktoś wie może dlaczego ? :)
    I wszyscy żałujemy że poszliśmy w tedy na policję, trzeba było spokojnie
    pojechać do domu, na jedno by wyszło a nie mieli byśmy kilku dni w plecy :(

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi