  • 1. Data: 2004-08-31 17:32:54
    Temat: problem
    Od: "Paweł Ł." <s...@t...pl>

    Witam

    MAm takie pytanie. W poprzednim zakladzie pracy na szkoleniu dostalem
    papier do podpisania ktory mowil ze mam zwrocic koszta za szkolenie
    jezeli zwolnie sie przed uplywem 2 lat. Stalo sie..zwolnilem sie
    wczesniej. Dostalem wezwanie do zaplaty. Jakie sa szanse sciagniecia ode
    mnie tych pieniedzy?. Nie wiem czy to wazne ale papierek dostalem 3
    miesiace po zwolnieniu sie. Z gory dziekuje za odpowiedz i rady co mam z
    tym fantem zrobic.

    Pozdrawiam

    Paweł Ł.

  • 2. Data: 2004-08-31 18:13:19
    Temat: Re: problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Ł." <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    A ile po szkoleniu przepracowałeś?

  • 3. Data: 2004-08-31 18:50:30
    Od: "Paweł Ł." <s...@t...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Użytkownik "Paweł Ł." <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ile po szkoleniu przepracowałeś?

    Pół roku i kilka dni.

    Pozdrawiam

    Paweł Ł.

  • 4. Data: 2004-08-31 19:30:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Ł." <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    No to 3/4 powinieneś im zwrócić. O ile zwolniłeś się sam nie z winy zakładu.

  • 5. Data: 2004-08-31 21:32:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Paweł Ł." <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to 3/4 powinieneś im zwrócić.

    Jak doszedłeś do tego ułamka? Umowa jest taka: "mam zwrocic koszta za
    szkolenie jezeli zwolnie sie przed uplywem 2 lat". Nie ma tu mowy o jakiejś
    proporcji do przepracowanego okresu. Warunek: "jezeli zwolnie sie przed
    uplywem 2 lat" jest spełniony więc jest skutek: "mam zwrocic koszta za
    szkolenie".

    Alek

  • 6. Data: 2004-08-31 23:19:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch2r0l$t4m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > proporcji do przepracowanego okresu. Warunek: "jezeli zwolnie sie przed
    > uplywem 2 lat" jest spełniony więc jest skutek: "mam zwrocic koszta za

    Tu faktycznie nie. Za to w §6 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
    ORAZ MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 12 października 1993 r. w
    sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych już tak.

    A do ułamka doszedłem w ten sposób, że przyjąłem w uproszczeniu, że pracował
    pół roku. Zatem zostało półtorej, czyli 3/4 okresu zawarcia umowy.

  • 7. Data: 2004-09-01 15:28:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > ORAZ MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 12 października 1993 r. w
    > sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i

    Myślę, że to rozporządzenie dotyczy nauki w szkole (np. technikum po
    zawodówce, studia podyplomowe) a w przypadku Pawła chodziło chyba o
    szkolenie/kurs typu "obsługa podnośników widłowych" albo "administrowanie
    siecią komputerową". Pracodawca zainwestował w pracownika pod kątem swoich
    konkretnych potrzeb i chce żeby ta inwestycja się zwróciła.

    Alek

  • 8. Data: 2004-09-01 20:10:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch4q1n$hhc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > siecią komputerową". Pracodawca zainwestował w pracownika pod kątem swoich
    > konkretnych potrzeb i chce żeby ta inwestycja się zwróciła.

    Myślę, ze nie masz racji. Ale byś i Ty tak pomyślał przeczytaj na początku
    tego rozporządzenia, czego dotyczy 1 bądź 2 paragraf. nie mam go pod ręką.
    Szkół również dotyczy.

  • 9. Data: 2004-09-02 15:30:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Myślę, ze nie masz racji. Ale byś i Ty tak pomyślał przeczytaj na początku
    > tego rozporządzenia, czego dotyczy 1 bądź 2 paragraf. nie mam go pod ręką.
    > Szkół również dotyczy.

    Ależ ja twierdziłem, że to dotyczy właśnie nauki w szkole.
    Choć z rozporządzenia faktycznie wynika, że innych formy kształcenia też.

    A tak przy okazji, jak rozumieć to:

    "§ 6. 2. Pracownik, który otrzymał od zakładu pracy świadczenia, o których
    mowa w § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie określonym w
    umowie, nie dłuższym niż 3 lata:
    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy,
    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy
    jest obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez zakład pracy na jego
    naukę w wysokości PROPORCJONALNEJ do czasu pracy po ukończeniu nauki lub
    czasu pracy w czasie nauki, chyba że zakład pracy odstąpi od żądania zwrotu
    kosztów w części lub w całości."

    Czy to oznacza, że im dłużej pracuje po ukończeniu nauki tym więcej płaci?
    Albo dopadła mnie słabizna umysłowa, albo z tym tekstem jest coś nie tak...

    Alek

  • 10. Data: 2004-09-02 17:48:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch7ebv$88t$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A tak przy okazji, jak rozumieć to:
    >
    > Czy to oznacza, że im dłużej pracuje po ukończeniu nauki tym więcej płaci?
    > Albo dopadła mnie słabizna umysłowa, albo z tym tekstem jest coś nie
    tak...

    może mało szczęśliwe ujęto, ale w praktyce oznacza, to co napisałem.