1. Data: 2004-08-31 16:05:33
Temat:Wezwanie do zaplaty - jaki dac termin?
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W przypadku wezwania do zaplaty jaki dac termin na splate dlugu, 7 czy 14
dni?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2004-08-31 16:36:26
Temat:Re: Wezwanie do zaplaty - jaki dac termin?
Od:Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Aug 2004 18:05:33 +0200, Rafał M naskrobał(a):

> Witam
>
> W przypadku wezwania do zaplaty jaki dac termin na splate dlugu, 7 czy 14
> dni?

a czemu nie 3? :)

--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org

3. Data: 2004-08-31 16:58:47
Od:"Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> a czemu nie 3? :)

Powaznie pytam. Jest jakis ustawowy termin?

Pozdrawiam
Rafal

4. Data: 2004-08-31 17:08:13
Od:"Mecenas" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> Powaznie pytam. Jest jakis ustawowy termin?
Nie ma terminów ustawowych w tego typu sprawach.

Michał
www.prawo.hg.pl

5. Data: 2004-08-31 18:20:43
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

tego nie określają ustawy. Równie dobrze możesz wpisać niezwłocznie.

6. Data: 2004-08-31 19:14:47
Od:"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tego nie określają ustawy. Równie dobrze możesz wpisać niezwłocznie.

Tylko że wtedy nie będzie wiedział czy termin już minął :-)

Alek

7. Data: 2004-08-31 19:30:14
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ch2ioh$5mg$1@atlantis.news.tpi.pl...
wiadomości

> Tylko że wtedy nie będzie wiedział czy termin już minął :-)

A jakie to ma znaczenie w tym wypadku? Jak ustawi 7 dni, a dłużnik
zobowiązanie ureguluje po 10, to co to zmieni? Takie pismo wysyła się za
zwrotnym potwierdzeniem odbioru. No i wiadomo, od kiedy liczyć termin. Jak
da termin niezwłocznie, to poczeka ze trzy dni i może spokojnie od dnia
wypowiedzenia liczyć odsetki.

8. Data: 2004-08-31 21:48:27
Od:"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie to ma znaczenie w tym wypadku?

Myślę, że jeśli wzywa do zapłaty i wyznacza termin to przed upływem tego
terminu nie powinien składać pozwu.

> [...]
> da termin niezwłocznie, to poczeka ze trzy dni i może spokojnie od dnia

Uważasz, że "niezwłocznie" = "ze trzy dni" ?
To prawda, jedna z wielu możliwych :-)

A data doręczenia wezwania do zapłaty nie ma znaczenia dla obliczania
odsetek bo odsetki liczy się od daty wymagalności.

Alek

9. Data: 2004-08-31 22:38:17
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ch2rok$jt7$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Myślę, że jeśli wzywa do zapłaty i wyznacza termin to przed upływem tego
> terminu nie powinien składać pozwu.

Pewnie, ze masz rację. Tylko od kiedy liczyć to 7 dni przykładowo. W wypadku
roszczenia zaległego, to niezwłocznie jest równie dobre.

> Uważasz, że "niezwłocznie" = "ze trzy dni" ?
> To prawda, jedna z wielu możliwych :-)

No pewnie, że z wielu. Dla przyzwoitości 3 dni, bym mógł się dowiedzieć, czy
nie zapłacił albo jakiegoś pisma nie wysłał. Za trzy dni dojdzie.

> A data doręczenia wezwania do zapłaty nie ma znaczenia dla obliczania
> odsetek bo odsetki liczy się od daty wymagalności.

Ale ja się wypowiadałem o takiej sytuacji, że nie określiliśmy wcześniej
terminu zapłaty.

10. Data: 2004-09-01 14:18:43
Od:"remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wpisz 3 dni. Jeśli to nie kłopot - podjedź do dłużnika i podetknij mu
świstek zobowiązujący do spłaty (niech podpisze czytelnie z nową datą) i
dopisz klauzulę o umownych, wyższych odstekach naliczanych codziennie od
dnia (data 3 dni do przodu) i daj np. oprocentowanie roczne lub stawkę
dzienną np. 45 % rocznie lub 0,7 procenta dziennie. wygląda niegroźnie, ale
zapis o codziennej indeksacji "zeżre" gościa,bo już po ok tygodniu wyjdzie,
że msusi dopłacać ok 2% dziennie, a im później zapłaci, tym "szybciej"
odsetki będą się doliczać, gdyż owe 0,7 % będzie naliczane od kwoty
powiększonej z poprzedniego dnia. Wyjdfzie w sumioe, że zapłaci odsetek
nawet ponad 100 %!!
Nowa data na zobowiązaniu rozpocznie nowy bieg przedawnienia, która może się
przydać.