  • 1. Data: 2004-08-31 16:05:33
    Temat: Wezwanie do zaplaty - jaki dac termin?
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Witam

    W przypadku wezwania do zaplaty jaki dac termin na splate dlugu, 7 czy 14
    dni?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-08-31 16:36:26
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty - jaki dac termin?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2004 18:05:33 +0200, Rafał M naskrobał(a):

    > Witam
    >
    > W przypadku wezwania do zaplaty jaki dac termin na splate dlugu, 7 czy 14
    > dni?

    a czemu nie 3? :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-31 16:58:47
    Od: "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > a czemu nie 3? :)

    Powaznie pytam. Jest jakis ustawowy termin?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2004-08-31 17:08:13
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Powaznie pytam. Jest jakis ustawowy termin?
    Nie ma terminów ustawowych w tego typu sprawach.

    Michał
    www.prawo.hg.pl

  • 5. Data: 2004-08-31 18:20:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    tego nie określają ustawy. Równie dobrze możesz wpisać niezwłocznie.

  • 6. Data: 2004-08-31 19:14:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > tego nie określają ustawy. Równie dobrze możesz wpisać niezwłocznie.

    Tylko że wtedy nie będzie wiedział czy termin już minął :-)

    Alek

  • 7. Data: 2004-08-31 19:30:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch2ioh$5mg$1@atlantis.news.tpi.pl...
    wiadomości

    > Tylko że wtedy nie będzie wiedział czy termin już minął :-)

    A jakie to ma znaczenie w tym wypadku? Jak ustawi 7 dni, a dłużnik
    zobowiązanie ureguluje po 10, to co to zmieni? Takie pismo wysyła się za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru. No i wiadomo, od kiedy liczyć termin. Jak
    da termin niezwłocznie, to poczeka ze trzy dni i może spokojnie od dnia
    wypowiedzenia liczyć odsetki.

  • 8. Data: 2004-08-31 21:48:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > A jakie to ma znaczenie w tym wypadku?

    Myślę, że jeśli wzywa do zapłaty i wyznacza termin to przed upływem tego
    terminu nie powinien składać pozwu.

> [...]
    > da termin niezwłocznie, to poczeka ze trzy dni i może spokojnie od dnia

    Uważasz, że "niezwłocznie" = "ze trzy dni" ?
    To prawda, jedna z wielu możliwych :-)

    A data doręczenia wezwania do zapłaty nie ma znaczenia dla obliczania
    odsetek bo odsetki liczy się od daty wymagalności.

    Alek

  • 9. Data: 2004-08-31 22:38:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch2rok$jt7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Myślę, że jeśli wzywa do zapłaty i wyznacza termin to przed upływem tego
    > terminu nie powinien składać pozwu.

    Pewnie, ze masz rację. Tylko od kiedy liczyć to 7 dni przykładowo. W wypadku
    roszczenia zaległego, to niezwłocznie jest równie dobre.

    > Uważasz, że "niezwłocznie" = "ze trzy dni" ?
    > To prawda, jedna z wielu możliwych :-)

    No pewnie, że z wielu. Dla przyzwoitości 3 dni, bym mógł się dowiedzieć, czy
    nie zapłacił albo jakiegoś pisma nie wysłał. Za trzy dni dojdzie.

    > A data doręczenia wezwania do zapłaty nie ma znaczenia dla obliczania
    > odsetek bo odsetki liczy się od daty wymagalności.

    Ale ja się wypowiadałem o takiej sytuacji, że nie określiliśmy wcześniej
    terminu zapłaty.

  • 10. Data: 2004-09-01 14:18:43
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    wpisz 3 dni. Jeśli to nie kłopot - podjedź do dłużnika i podetknij mu
    świstek zobowiązujący do spłaty (niech podpisze czytelnie z nową datą) i
    dopisz klauzulę o umownych, wyższych odstekach naliczanych codziennie od
    dnia (data 3 dni do przodu) i daj np. oprocentowanie roczne lub stawkę
    dzienną np. 45 % rocznie lub 0,7 procenta dziennie. wygląda niegroźnie, ale
    zapis o codziennej indeksacji "zeżre" gościa,bo już po ok tygodniu wyjdzie,
    że msusi dopłacać ok 2% dziennie, a im później zapłaci, tym "szybciej"
    odsetki będą się doliczać, gdyż owe 0,7 % będzie naliczane od kwoty
    powiększonej z poprzedniego dnia. Wyjdfzie w sumioe, że zapłaci odsetek
    nawet ponad 100 %!!
    Nowa data na zobowiązaniu rozpocznie nowy bieg przedawnienia, która może się
    przydać.