  • 1. Data: 2003-07-13 20:19:14
    Temat: prawo jazdy
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Witam ! Mam pytanie !

    Dzis slyszalem ze ponoc na skutery o pojemnosci do 50 ccm nie trzeba prawa
    jazdy, wystarczy byc pelnoletnim. Moze ktos sie wypowiedziec czy to prawda
    bo mnie wydaje sie to nieprawdopodobne, ale moze. Zalezy mi na odpowiedzi bo
    nie mam prawka, a musze dojezdzac do pracy 40 km codziennie. Oplaty za PKS
    mnie wykanczaja, a gdyby okazalo sie to prawda to kupilbym sobie jakies
    Piaggio i polowa kasy za bilety bylaby zaoszczedzona. Oczywiscie zawsze
    mozna kupic prawko, ale chce byc w zgodzie z prawem, a na robienie prawa
    jazdy nie mam po prostu czasu, bo za dlugo pracuje.

    Pozdrawiam
    Przemo

  • 2. Data: 2003-07-13 20:23:36
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozna kupic prawko, ale chce byc w zgodzie z prawem, a na robienie prawa
    > jazdy nie mam po prostu czasu, bo za dlugo pracuje.
    Możesz spokojnie kupować i szerokiej drogi życze.

  • 3. Data: 2003-07-13 22:05:02
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "przemo77" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dzis slyszalem ze ponoc na skutery o pojemnosci do 50 ccm
    > nie trzeba prawa jazdy, wystarczy byc pelnoletnim.

    Wszelkie pojazdy zarejestrowane jako 'motorower'.

    Podstawa: Ustawa "Prawo o Ruchu Drogowym".

    [ciach]

    > nie mam prawka, a musze dojezdzac do pracy 40 km codziennie.

    Ponieważ nie znałeś podstawy ww. możliwości wnioskuję, że słabo znasz
    przepisy ww. ustawy (i jej okolic).

    Dlatego też ZANIM w ogóle ruszysz w drogę na motorowerze, wyucz się
    DOKŁADNIE przepisów. Inaczej szybko możesz skończyć wąchając kwiatki od
    spodu.

    > Oplaty za PKS mnie wykanczaja, a gdyby okazalo sie to
    > prawda to kupilbym sobie jakies Piaggio

    Nowe będzie kosztować w okolicy 7'000 PLN

    Do tego dochodzi kask (takie cokolwiek warte kosztują minimum 400PLN,
    wygodny i uniwersalny 'szczękowiec' - koło 800PLN), warto też jakieś
    rękawice motocyklowe mieć i ochraniacze na łokcie i kolana (choćby dla
    ochrony przed wiatrem).

    A tak w ogóle to w sprawie skuterów zapraszam na http://www.skutery.net