  • 1. Data: 2003-07-13 21:10:46
    Temat: Sieć LAN, a podatki :/
    Od: Grzegorz Czechowski <c...@N...xpam.de>

    Witam,
    Otóż mam mały problem niestety, a więc:
    Chcę założyć sieć LAN obejmującą cały mój blok i miałoby to być ok. 15
    użytkowników, łącze to DSL 512, abonament który miałbym płacić za te
    łącze to 320 PLN, a teraz opłaty które mieliby wnosić do mnie za
    udostępnione łącze klienci to 30zł ponieważ abonament 320zł dzielę na
    liczbę użytkowników (21zł) + 9zł dla mnie (bo przecież nie jestem
    instytucją charytatywną), a więc mój "zysk" na tym to 135zł miesięcznie
    i teraz pytania:
    1. Czy muszę zgłaszać do URTiP tego typu Amatorską Sieć Komputerową?
    2. Czy URTiP wydaje zezwolenia tylko dla firm czy także osobom
    prywatnym?
    3. Czy jeśli dostanę zezwolenie od URTiP to muszę zakładać to jako firma
    czy wystarczy mi samo zezwolenie?
    4. Czy jeśli nie mam firmy muszę rozliczać się w jakiś sposób z fiskusem
    od tej sumy 135zł? Co w przypadku gdybym na tej sieci nie zarabiał 135zł
    tylko 5zł, czy też musiałbym się z tego rozliczać?
    5. Czy założenie tego typu"interesu" zmusza mnie do zarejestrowania tego
    jako firmę?

    Bardzo proszę o wszelkie uwagi co do tego tematu. Sorry jeśli ten temat
    lub jemu podobne były już poruszane na grupie.

    --
    ########################################
    Pozdrawiam Grzegorz Czechowski

  • 2. Data: 2003-07-14 13:02:41
    Temat: Re: Sieć LAN, a podatki :/
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Grzegorz Czechowski c...@N...xpam.de popełnił
    następującą wiadomość 2...@N...xpam.de:

    > 1. Czy muszę zgłaszać do URTiP tego typu Amatorską Sieć Komputerową?

    Tak, nie ma pojęcia ASK, jest tylko "świadczenie usług telekomunikacyjnych"

    > 2. Czy URTiP wydaje zezwolenia tylko dla firm czy także osobom
    > prywatnym?

    Także

    > 3. Czy jeśli dostanę zezwolenie od URTiP to muszę zakładać to jako
    > firma czy wystarczy mi samo zezwolenie?

    Działalność gospodarcza lub np. Stowarzyszenie Użytkowników Internet
    "Antimodem".

    > 4. Czy jeśli nie mam firmy muszę rozliczać się w jakiś sposób z
    > fiskusem od tej sumy 135zł? Co w przypadku gdybym na tej sieci nie
    > zarabiał 135zł tylko 5zł, czy też musiałbym się z tego rozliczać?

    Tak.

    > 5. Czy założenie tego typu"interesu" zmusza mnie do zarejestrowania
    > tego jako firmę?

    Tak, lub vide pkt 3.

    > Bardzo proszę o wszelkie uwagi co do tego tematu. Sorry jeśli ten
    > temat lub jemu podobne były już poruszane na grupie.

    Oferowanie usługi bez zgłoszenia do URTiP (11 zł) to piractwo. Zgłoszenia
    dokonuje podmiot świadczący usługę - albo przedsiębiorca (czyli
    przedsiębiorstwo - spółka, osoba prowadząca działalność gospodarczą), albo
    stowarzyszenie. Uniknąć aferki można tylko wówczas jeśli będzie "nonprofit"
    czyli w statucie stowarzyszenia będzie powiedziane, że składki członków idą
    na pokrycie kosztów działalności sieci (abonament, serwis). Jeśli zrobisz
    sobie z tego źródło zarobkowania - musisz się opodatkować, bez względu na
    wysokość przychodów.

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-14 13:23:37
    Od: Grzegorz Czechowski <c...@N...xpam.de>

    Tego pamiętnego dnia Mon, 14 Jul 2003 15:02:41 +0200
    szanowny "Olgierd" <c...@w...pl> naskrobał(a):

> [...]
    > sieci (abonament, serwis). Jeśli zrobisz sobie z tego źródło
    > zarobkowania - musisz się opodatkować, bez względu na wysokość

    Wielkie dzięki ... postaram sie to jakoś zorganizować.

    --
    ########################################

  • 4. Data: 2003-07-14 17:05:40
    Od: Grzegorz Czechowski <c...@N...xpam.de>

> [...]

    > sieci (abonament, serwis). Jeśli zrobisz sobie z tego źródło
    > zarobkowania - musisz się opodatkować, bez względu na wysokość

    I jeszcze takie jedno pytanie:
    Czy usługa tego typu jest opodatkowana podatkiem VAT i w jakiej
    wysokości?

    --
    ########################################

  • 5. Data: 2003-07-15 07:33:14
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

> [...]
    następującą wiadomość 2...@N...xpam.de:

    > I jeszcze takie jedno pytanie:
    > Czy usługa tego typu jest opodatkowana podatkiem VAT i w jakiej

    Oczywiście, jeśli będziesz wystawiał faktury (a więc przy działalności) - 7%
    na abonament za internet, 22% na np. instalację. Nie zapomnij o regulaminie
    świadczenia usług, klauzuli umożliwiającej wystawianie faktur bez podpisu
    nabywcy (ważne jeśli chodzi o f-rę za instalację, internet masz domyślnie).
    Jeśli robisz na stowarzyszenie, impreza niekomercyjna - nie musisz (składki
    nie są obciążone podatkiem), ale pamiętaj, żeby nie przegiąć!

    --
    Olgierd

  • 6. Data: 2003-07-21 03:39:57
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

> [...]
    (składki
    > nie są obciążone podatkiem), ale pamiętaj, żeby nie przegiąć!

    Hmmm...A nie możnaby było zrobić instalację for free, a koszty instalacji
    wliczyć do pierwszego abonamentu (oplaty, czy jak to nazwac). Wtedy zamiast
    22% mozna by policzyc 7%. I wilk syty i owca całą. Klientowi bedzie wszystko
    jedno, czy placi dwie osobne faktury, czy jedną, natomiast myślę, że zrobi
    mu różnice to ile zapłaci.

    pozdrawiam
    Kornik

  • 7. Data: 2003-07-21 07:07:23
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny kornik k...@p...wytnij_to.onet.pl popełnił
    następującą wiadomość bffmvj$c7e$...@a...dialog.net.pl:

> [...]
    > całą. Klientowi bedzie wszystko jedno, czy placi dwie osobne faktury,
    > czy jedną, natomiast myślę, że zrobi mu różnice to ile zapłaci.

    Nie można, bo jak się wytłumaczysz z tego, że pierwszy abonament jest
    większy niż następne? Jeśli na takich fakturach drapnie Cię fiskus - nie
    żyjesz. Wrzucić koszt instalacji na pierwszą fakturę możesz, ale musisz
    osobono wyszczególnić, i to z 22% VATem.

    --
    Olgierd

  • 8. Data: 2003-07-21 11:18:23
    Od: "ceglak" <c...@p...wytnij_to.onet.pl>

> [...]
    > żyjesz. Wrzucić koszt instalacji na pierwszą fakturę możesz, ale musisz
    > osobono wyszczególnić, i to z 22% VATem.

    No a cóż to ? Przecierz można zmniejszyć abonamet. Czy cena za usługę musi
    być stała ?

    Konik