  • 1. Data: 2003-07-13 16:09:15
    Temat: Śmierć Ojca i samochód
    Od: "Lewap" <l...@B...hot.pl>

    Jest sytuacja Ojciec ma samochód który w 100%
    należy do niego, czy jak umrze (odpukać) Ojciec to
    rodzony Syn ma prawo do tego samochodu ?
    Czy Syn musi płacić jakiś podatek ?
    A co będzie w sytuacji gdy Ojciec jest właścicielem
    połowy samochodu a drugiej połowy Syn. Albo gdy ojciec ma np. 75% samochodu
    a Syn 25% ?

  • 2. Data: 2003-07-13 17:54:58
    Temat: Re: Śmierć Ojca i samochód
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

> [...]
    > A co będzie w sytuacji gdy Ojciec jest właścicielem
    > połowy samochodu a drugiej połowy Syn. Albo gdy ojciec ma np. 75%

    Hmm, no z tego co mi wiadomo, to prawo spadkowe mówi, iż ruchomości i
    nieruchomości zmarłego przechodzą w równym podziale na jego krewnych, jeżeli
    testament nie mówi inaczej. Więc jeżeli jesteś jedynym spadkobiercą, to
    całość przechodzi na Ciebie. Co do podatku, przeczytaj:

    http://prawo.hoga.pl/poradnik/podatek_od_spadku_nier
    uchomosci.asp

    W szczególności - pierwszy akapit. Innymi słowy: TAK.

    Pozdrawiam,

    Jurek