    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy
    Date: Mon, 14 Jul 2003 00:05:02 +0200

    Użytkownik "przemo77" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:beseq4$1mi$1@topaz.icpnet.pl...

    > Dzis slyszalem ze ponoc na skutery o pojemnosci do 50 ccm
    > nie trzeba prawa jazdy, wystarczy byc pelnoletnim.

    Wszelkie pojazdy zarejestrowane jako 'motorower'.

    Podstawa: Ustawa "Prawo o Ruchu Drogowym".

    [ciach]

    > nie mam prawka, a musze dojezdzac do pracy 40 km codziennie.

    Ponieważ nie znałeś podstawy ww. możliwości wnioskuję, że słabo znasz
    przepisy ww. ustawy (i jej okolic).

    Dlatego też ZANIM w ogóle ruszysz w drogę na motorowerze, wyucz się
    DOKŁADNIE przepisów. Inaczej szybko możesz skończyć wąchając kwiatki od
    spodu.

    > Oplaty za PKS mnie wykanczaja, a gdyby okazalo sie to
    > prawda to kupilbym sobie jakies Piaggio

    Nowe będzie kosztować w okolicy 7'000 PLN

    Do tego dochodzi kask (takie cokolwiek warte kosztują minimum 400PLN,
    wygodny i uniwersalny 'szczękowiec' - koło 800PLN), warto też jakieś
    rękawice motocyklowe mieć i ochraniacze na łokcie i kolana (choćby dla
    ochrony przed wiatrem).

    A tak w ogóle to w sprawie skuterów zapraszam na http://www.skutery.net