  • 11. Data: 2010-07-01 11:10:52
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No i "świry" :)

    to dosc zachowawcze i bezpieczne - glosowac na tych co mniej dymu narobią.
    glosujac na swira moze sie okazac ze jest bardziej porypany niz sie wydawalo
    na poczatku.

    szczerze? chetnie bym zobaczył zapisy ze kandydat na posla musi sie wykazac
    wyższym wykształceniem minimum magisterium.
    a nie tak jak bylo calkiem niedawno gdzie pani beger bedac poslem robila
    mature! to zenujace!

    bedzie obostrzenie w wyksztalceniu, to bedzie mniejsze prawdopodobienstwo
    idioty w sejmie czy senacie.
    Już w ogóle fantastyznie by było jakby to był minimum tytuł doktora - mając
    sejm skladajacy sie z doktorow roznych nauk - byloby swietnie. tylko ze
    zabrakłoby nam kandydatow do sejmu:)))) nie byloby nawet kim obsadzic ław;)

    a na serio - zmiana w ordynacji wyborczej wymuszajaca zwiększenie jakości
    naszej klasy rządzącej była by lekiem na dużo bolączek

  • 12. Data: 2010-07-01 11:14:51
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > Przecież gdybym inwestował prywatnie te kilkaset zł miesięcznie, mógłbym
    > mieć zapewnioną całkiem wypasioną prywatną opiekę medyczną jak i
    > sensowną emeryturę.

    Jeden taki chciał to wprowadzić. Dlaczego na niego nie głosowałeś.

    Pewnie dlatego, że to "świr".

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 13. Data: 2010-07-01 11:16:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0hsch$r7e$...@n...onet.pl...

    > Ty pewnie z tych, co to "w owczym pędzie" zapisaliby się do PZPR, bo cała
    > reszta "to margines". No i "świry" :)

    wyciagasz zbyt daleko idace wnioski, chcialbym tylko zauwazyc ze
    pozostawiles mu do glosowania taki lpr czy samoobrone, nie liczac innych
    pomniejszych partii i partyjek

    domyslam sie ze chodzilo ci o upr i mikkego, ale jego dosc czesto trudno
    traktowac powaznie, szczegolnie ze calkiem sensowne punkty programu
    gospodarczego przetyka chrzescijanstwem, a wedlug mnie proponowane zmiany w
    szkolnictwie czy ubezpieczeniach to farsa

  • 14. Data: 2010-07-01 11:19:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > gospodarczego przetyka chrzescijanstwem, a wedlug mnie proponowane
    > zmiany w szkolnictwie czy ubezpieczeniach to farsa

    Jakie zmiany w szkolnictwie lub ubezpieczeniach Ci się nie podobają?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-07-01 11:26:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:10, Michał Gut pisze:

> [...]
    > mając sejm skladajacy sie z doktorow roznych nauk - byloby swietnie.
    > tylko ze zabrakłoby nam kandydatow do sejmu:)))) nie byloby nawet kim

    Szczerze? Pomysł tak samo dobry jak nierealizowalny. Zwróć uwagę, że
    prawdziwi menedżerowie-fachowcy trzymają się bardzo daleko od polityki.
    Ktoś kto umie zarządzać i generować zyski prowadzi albo swoją firmę albo
    jest zatrudniony w innej dużej. To tak jak u Murphego:
    Reguły kompetencji:
    - Ci co umieją - robią, Ci co nie umieją - uczą. (Prawo Menckensa)
    - Ci co nie umieją uczyć - zaradzają. (Rozszerzenie Martina)
    - Ci co nie umieją zarządzać - doradzają. (Ekstrapolacja Belaniego)
    zgodnie z życiową prawdą powinno być jeszcze:
    - Ci co nie umieją doradzać - zostają politykami :)

    --
    MZ

  • 16. Data: 2010-07-01 11:30:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MZ pisze:

    > Szczerze? Pomysł tak samo dobry jak nierealizowalny. Zwróć uwagę, że

    Poza tym wprowadzenie cenzusu wykształcenia to nic innego jak
    ograniczenie demokracji. A demokracja to dziś taki fetysz. Wartość sama
    w sobie, choć obiektywnie bez wartości.

    Sam pomysł ma ślepy zaułek logiczny - jeśli większość nie chce
    niewykształconych w polityce, może ich nie wybierać -> zakaz nie jest
    konieczny. Jeśli jednak większość będzie chciała nieuków, to ich
    wybierze, a zakaz kandydowania odrzuci.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-07-01 11:35:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0htkd$uud$...@n...onet.pl...

    > Jakie zmiany w szkolnictwie lub ubezpieczeniach Ci się nie podobają?

    sprywatyzowanie i brak obowiazku jednego, oraz zlikwidowanie obowiazkowosci
    drugiego

    jedno naprodukuje nam analfabetow, drugie zapelni wiezienia, niestety nie
    wszyscy ludzie potrafia samodzielnie myslec o swoje przyszlosci dalej niz
    dzien do przodu

    taka koncepcja wedlug mnie zwiekszy tylko zwiekszy przepasc pomiedzy klasa
    biedna a chocby srednioa czy bogata, w dodatku powiekszy ta klase biedna, a
    to w konsekwencji doprowadzi tylko do wzrostu przestepczosci, albo zacznie
    produkowac getta na styl amerykanski

  • 18. Data: 2010-07-01 11:39:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > obowiazkowosci drugiego
    >
    > jedno naprodukuje nam analfabetow, drugie zapelni wiezienia, niestety

    Ach, gdyby to jeszcze była prawda. Naprawdę wierzysz w to, że w dobie
    komputerów dzieciom nie będzie się chciało uczyć czytać? Czy wiesz, że
    rodziny niemieckie dostają AZYL POLITYCZNY w USA tylko dlatego, że nie
    chcą posyłać dzieci do obowiązkowej szkoły? Mamy internet i XXI wiek, a
    Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowiązkowej szkole jako jedynym
    gwarancie braku analfabetyzmu. Wstyd.

    > nie wszyscy ludzie potrafia samodzielnie myslec o swoje przyszlosci
    > dalej niz dzien do przodu

    Pomijając już fakt, że brak emerytur to nie przepełnione więzienia
    (emeryt raczej po cichu umrze, niż napadnie na bank), to jednak planem
    minim byłoby zastąpienie obecnej formy emerytur, formą minimalnego zasiłku.

    I tak źle w tej Ameryce?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-07-01 11:40:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:30, Liwiusz pisze:

> [...]
    > niewykształconych w polityce, może ich nie wybierać -> zakaz nie jest
    > konieczny. Jeśli jednak większość będzie chciała nieuków, to ich

    Dodałbym do tego jeszcze empirycznie udowodniony fakt, że biorąc pod
    uwagę frekwencję, to sukces "Leppera i s-ki" leży w tym, ze ludzie "na
    wsi" potrafią być bardziej zmobilizowani i idą do urny, bo "trzeba".
    Ksiądz powie z ambony, że nie głosować to grzech, i tyle. Idą i głosują
    "na swojego", czyli takiego który przynajmniej udaje, że ich los go
    obchodzi, no i jest "swój". Ich prawo.
    Przy niskiej frekwencji taka grupa, nawet niekoniecznie bardzo liczna w
    skali wszystkich uprawnionych, ma konkretny wpływ na wynik. Proste.

    --
    MZ

  • 20. Data: 2010-07-01 11:42:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Ach, gdyby to jeszcze była prawda. Naprawdę wierzysz w to, że w dobie
    > komputerów dzieciom nie będzie się chciało uczyć czytać?

    To nie jest przypuszczenie. To jest stwierdzone. Jak myślisz, dlaczego
    nastąpił taki rozwój dotykowych interfejsów OBRAZKOWYCH?

    > Czy wiesz, że
    > rodziny niemieckie dostają AZYL POLITYCZNY w USA tylko dlatego, że nie
    > chcą posyłać dzieci do obowiązkowej szkoły?

    No i co z tego wynika poza faktem, że USA mają już tylko przewagę militarną,
    technologiczną właśnie tracą, a tzw. miękką stracili już dawno.

    > Mamy internet i XXI wiek, a
    > Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowiązkowej szkole jako jedynym
    > gwarancie braku analfabetyzmu. Wstyd.

    Nie wstyd. Ja twoje podejście odbieram jako naiwny libertarianizm.

    > I tak źle w tej Ameryce?

    Źle. Twoje przykłady są jak wyznania współczesnego mieszczucha zachwycającego
    się szlachtą z XVI i XVII wieku, tylko że... większość i tak pochodzi
    od chłopów pańszczyźnianych. Ja akurat zwiedziłem, nie ukrywam że zza szyby
    samochodu i nie miałem ochoty wychodzić na zewnątrz, dzielnicę murzyńską
    w Los Angeles i takiej nędzy NIGDZIE u nas nie widziałem. Ty widzisz
    Wall Street i Manhattan a zgrabnie przemilczasz, że już 20% obywateli
    USA wisi na klamce DOŻYWIAJĄCEJ pomocy społecznej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek